Běžecký trenér Miloš Škorpil varuje před užíváním léků proti bolesti před maratonem. Je prokázáno, že to dělá až 60 procent účastníků velkých městských maratonů, řekl v rozhovoru s ČTK. Ať už je to kvůli nějakým problémům, nebo preventivně, vždy je to špatně, zdůraznil.
Většina z nás, když začne cvičit, chce nejen zhubnout, ale i vytvarovat postavu. Pro nárůst svalové hmoty je nezbytné obohatit jídelníček o kvalitní a lehce stravitelné bílkoviny.
Zkoumáním vztahu mezi fyzickým výkonem a rakovinou se zabývala studie publikovaná v British Medical Journal. Zjistilo se, že cvičení má vliv na několik biologických funkcí, které mohou bezprostředně působit na riziko vzniku rakoviny, včetně změn v energetické bilanci, imunitní funkce, antioxidační obranu, opravy DNA a hladiny hormonů.
Zumba stále ještě plní sály, ale brzy možná bude všechno jinak. Představujeme vám pět cvičení, která mají podle odborníků potenciál stát se tahákem evropských tělocvičen.
Sedavý způsob života je závažným rizikovým faktorem pro ty, kdo trpí chorobami koronárních tepen, především jsou-li starší šedesáti let. Muži sedí v průměru u televize, před počítačem nebo v automobilu denně osm hodin, ženy o něco méně. Evropští kardiologové přicházejí s několika triky, které se dají použít doma i v úřadě a které jsou dobrou prevencí.
Jen málokterá sportovní aktivita dokáže zpevnit zádové svalstvo tak dobře, jako právě jízda na koloběžce. Odstraňuje bolesti zad a nenáročným způsobem tvaruje zadeček, bříško, stehna a lýtka. Jízda na koloběžce je také úspěšnou prevencí proti celulitidě.
Pravidelný pohyb mají jen tři procenta z 2,25 milionu českých seniorů, zhruba 50.000 Češek a Čechů, řekl ČTK předseda občanského sdružení Seniorfitnes Zdeněk Srba. Sdružení pořádá programy pod heslem Cvičení pro každého a každý věk.

Stránky

Reklama

Reklama