Bolavá záda, aneb věc, co občas trápí každého z nás. Většinou vznikají především z důvodu oslabení pohybové soustavy. A to buďto kostry (skolióza) nebo svalů (horní nebo dolní zkřížený syndrom).
Aqua aerobik možná už mnozí z nás vyzkoušeli. Američtí vědci však nyní přicházejí se studií, jejíž výsledky nás do bazénů možná naženou častěji: cvičení ve vodě vede k až čtyřikrát rychlejší redukci váhy než na suchu, nepřetěžují se jím klouby a posiluje se kardiovaskulární systém. Většina dotazovaných ve studii zveřejněné v časopise Journal of Sports Medicine and Physical Fitness uvedla, že na aqua aerobiku oceňovali to, že se při něm nepotí a že velice rychle odbourává stres.
Přinášíme malý přehled servisních úkonů, které byste měli udělat, chcete-li být na sezonu připraveni. Zkusíme vám také poradit, co můžete udělat sami, a co raději svěřit odbornému servisu.
Při extrémně chladném počasí je častým problémem zledovatělý povrch, který může při neopatrné chůzi způsobit nehezké pády. Jak bezpečně chodit na ledovce, poradí primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí MUDr. Michaela Tomanová.
Na českých sjezdovkách dojde každoročně k více než tisícovce zranění hlavy, některá z nich končí i smrtí. Proto je velmi rozumné, používat při lyžování kvalitní ochrannou přilbu, která dokáže úrazům předejít, nebo minimalizovat jejich následky. A jak vybrat tu pravou?
Odklízení sněhu nedělá rád asi nikdo, ale mnoho lidí se této činnosti v zimě nevyhne. Pokud není člověk fyzicky zdatný a trénovaný, může si způsobit bolest zad či nepříjemné zranění. Jak ale odklízet sníh, abychom si neublížili? Abyste se při odklízení sněhu nenadřeli a nezatěžovali svoji páteř, je třeba dbát především na správné držení těla při práci a vždy dodržet správný postup.
Proteinová dieta nebo také ketogenní dieta. V dnešní době velmi moderní. Slibuje trvalé úbytky váhy, zlepšení zdraví, a spoustu dalších výhod. Jak to, ale funguje? U tohoto stravování se jedná především o snížení množství sacharidů a tím i příloh. Tím se organismus dostane do tzv. ketózy. Díky tomu se stává palivem pro naše tělo tělesný tuk. Někomu tato metoda velmi vyhovuje, jinému ne. Vy to zde můžete zkusit podle našeho ukázkového jídelníčku (uvedené kusy jsou jen orientační).
Aerobní cvičení s prvky tradičních afrických tanců i vášnivé salsy ? to všechno v sobě kombinuje u nás zcela nové cvičení AfroPowerFit. Jeho autorkou je známá kubánská tanečnice Doris Martinez, která žije v České republice a nově bude tento styl vyučovat na svých lekcích pod Svazem českého aerobiku a fitness FISAF.cz.
Nedostatkem pohybové aktivity, dlouhým stáním i sezením trpí především záda a tak není divu, že o sobě začnou dávat bolestivě vědět. Existuje pár tipů, jak se bolesti zad vyhnout a mezi ty nejúčinnější patří zpevnění zádových svalů, které podpírají páteř a udržují ji tak ve správné pozici.
Češi stále preferují skupinové lekce, ale těm tanečním, jak se zdá, odzvonilo. Naopak pořád jsou na vzestupu poklidné lekce stylu body&mind přiklánějící se k meditaci. Jejich protipólem jsou ovšem trendy cvičení pracující s vlastní vahou těla HIIT a crossfit. Za revoluční odborníci považují metodu EMS, kdy svaly pracují díky elektrostimulaci.

Stránky