Šedesátka dnes v podstatě není žádný věk a lidé, které označujeme jako seniory, jsou mnohem aktivnější, než tomu bylo v minulosti. Současným trendem pak je, že se chtějí cíleně věnovat pohybu, aby byli v dobré kondici a zůstali co nejdéle soběstační!
V přiměřené míře je sport pro klouby přínosem,  pokud je sportovní aktivita přehnaná a nárazová, může docházet k negativnímu efektu na klouby, což se projeví jejich zvýšeným opotřebením. Na jaké 3 věci byste si měli tedy dávat při sportu pozor?
Tělesná aktivita má pro člověka celou řadu přínosů. Lidem, kteří mají potíže s klouby, mohou však radost z pohybu kazit bolesti, kvůli nimž se mu potom vyhýbají. Tím se ovšem dostávají do začarovaného kruhu. Na jaké typy sportů je vhodné se zaměřit, aby byl pohyb ke kloubům co nejvíce šetrný?
„Chodidla nosí naše tělo, celou jeho váhu – každý den a po celý život…  Pokud budeme mít aktivní a zdravá chodidla, vyvarujeme se – nebo se i zbavíme – mnoha zdravotních problémů,“ říká Tereza Náplavová Semrádová, která pod hlavičkou Školy fitness profesionálů FISAF.cz pravidelně pořádá kurz Zdravá záda a zdravé chodidlo.
Odpískej nudu  probíhá na webových stránkách McDonald’s Cup, kde je pro malé sportovce připravená McDonald’s Cup: Tréninková výzva. V ní mohou postupně plnit různé zábavné sportovní úkoly, ale ve výzvě se objeví třeba také vědomostní kvíz nebo další činnosti, které dětem pomohou zapomenout na současnou situaci.Oproti loňským ročníkům, které cílily hlavně na fotbal, jsou krátká videa tentokrát také zaměřena i na všestrannou pohybovou aktivitu.
Únava, vyčerpání, dušnost a celkově snížená výkonost jsou nejčastější pozůstatky prodělané infekce covid-19. Odborníci z Olomouce proto vytvořili sadu cviků pro trénink plic, které vyléčeným pomohou dostat se zpět do formy.

Stránky