Léto je v plném proudu a tropické teploty přímo vyzývají k návštěvě bazénů a koupališť. Den strávený u vody ve stínu stromů dokáže příjemně zchladit náš organismus, ale zároveň s sebou nese i jistá zdravotní rizika, na která je potřeba dávat si pozor.
Mnoho pozitivních efektů pohybu je podle lékařů srovnatelných s podáváním léků. Pravidelný pohyb a úprava stravování může prodloužit život až o pět let. Ideálních je 150 minut pohybu týdně ve střední intenzitě nebo 75 minut intenzivního pohybu.
Voda člověku nabízí ideální podmínky k posílení svalů a koordinace. Nadnáší, ale zároveň klade vyšší odpor. I jednoduchý pohyb je v ní maximálně efektivní a cvičit v ní může každý, bez rozdílu věku či hmotnosti.
Chůze na boso je podle odborníků pro chodidlo přirozená a zdravá. V letních měsících přibývá lidí, kteří nechávají boty doma a vyrážejí do ulic bosí. Bosou chůzi ale není možné praktikovat všude.
Vítr ve vlasech, starosti za zády a dokonalý výhled všude kolem vás. Cyklistika v sobě zkrátka ukrývá nepřeberné množství bonusů a výhod, které by byl hřích nechat neobjevené a své tělo zanechat cyklistikou nepolíbené. Navíc, když si vyberete jízdu na elektrokole, které v sobě ukrývá i zdravotní benefity a radost z jízdy pro mnohem širší okruh nadšených i začínajících cyklistů.
Novoroční předsevzetí zní jasně: začít cvičit a zhubnout. Lidé, co se nikdy aktivně nehýbali nebo mají bolesti, by ale nejdřív měli zamířit na fyzioterapii. Tam v první řadě odstraní svalové a kosterní potíže, které by se špatnými pohybovými stereotypy dál prohlubovaly.
Tekutiny v těle, resp. svalech sportovců fungují jako chladicí kapalina v autě. Když chceme auto ochladit, nejedeme s ním do rybníka, ale naplníme chladič. Se svaly je to podobné – studená sprcha nebo bazén nás sice pocitově ochladí, ale našim svalům to nestačí, musí se chladit zevnitř. Ve vodě jsou také rozpuštěné látky, které svaly pro svou práci potřebují, a právě voda je do svalů dopravuje.
Zdravý dospělý člověk by měl za den vypít zhruba 30–35 ml tekutin/kg tělesné hmotnosti, a to rovnoměrně v průběhu celé aktivní části dne. Při sportu je ztráta vody z těla větší, proto musí sportující člověk3) vypít odpovídající množství tekutin. To záleží nejen na jeho tělesné hmotnosti, ale i na intenzitě aktivity.

Stránky