Při léčbě kardiovaskulárních chorob se v posledních letech pohybujeme na špičkové úrovni.  Úspěch lékařů je závislý na spolupráci pacientů, jejichž role je například při léčbě srdečního selhání klíčová. Stejně tak jako vhodná léčba jsou totiž důležitá režimová opatření. Jedním z nich je i pravidelný a adekvátní pohyb, vždy po konzultaci s lékařem.
Sedavý způsob života, práce na počítači, neustálé sledování mobilu – to vše formuje páteř do shrbení, které si mozek fixuje jako přirozené. Zdravé narovnání je pak člověku nepříjemné a sklon ke kulacení zad se prohlubuje. 25 procent dospělých Čechů se už podle odhadu fyzioterapeutů ani vědomě narovnat nedokáže.
„Bolesti v kyčlích nemusí vždy znamenat, že máte špatné kyčelní klouby. Na vině mohou být neposílené či neprotažené svaly v této oblasti,“ vysvětluje Hana Toufarová, lektorka nové cvičební metody Fit Pain Free, která připravila dva cviky, s nimiž uvolníte a správně posílíte malé, ale velice důležité svaly, které stabilizují kyčel a podílejí se na jejím správném fungování.
Více pohybu a zdravější jídelníček by českému státu dokázal ušetřit až 130 miliard ročně vydávaných na zdravotní péči. Je pravidelná pohybová aktivita lékem na civilizační nemoci? Jak se mění život dětí i dospělých, kteří nesportují? To jsou hlavní témata konference „Pohyb na předpis“, kterou pořádá v pátek 27. září iniciativa Česko se hýbe s Českým olympijským výborem v rámci Evropského týdne sportu. Vstup na konferenci je zdarma.
„Využívat pro cvičení vlastní váhu těla, gravitaci a to, co je kolem nás, je nejjednodušší a nejpřirozenější. I ve městech jsou skvělé, a někdy až nečekané možnosti,“ říká Hana Toufarová, zkušená lektorka s více než 30letou praxí, která k nám přivezla novou cvičební metodu Fit Pain Free, díky níž naučíte každý sval, aby perfektně fungoval, a tělo pracovalo tak, jak má. Vyzkoušet si ji můžete třeba právě na schodech, které jsou podle Hany Toufarové výborným „fitness nářadím“. Zde jsou čtyři cviky, díky nimž schody maximálně využijete pro svou kondici.
Někteří vodáci bezpečnost na vodě často podceňují a myslí si, že se jim nic nemůže stát. Každý by měl ale kriticky zhodnotit své dovednosti a podle toho se také zařídit. Všichni, nejenom děti, by si na loď měli vzít jako povinnou výbavu vodáckou vestu, která může zachraňovat životy.
V létě Češi s oblibou vyrážejí na aktivní dovolené. Pokud se však člověk celý rok nehýbal, nesou s sebou sjíždění řek nebo náročné cyklovýlety vyšší riziko zranění. Právě úrazů z nahodilé sportovní zátěže v tomto období strmě přibývá.
Chcete mít rychle vyrýsované tělo za pomoci steroidů? Nebudete mít žádné spermie a hrozí vám infarkt i impotence! Varují lékaři
„Pokud vás bolí ramena, na vině může být velký stres, přetěžování, nebo je naopak nepoužíváte. To znamená, že neprovádíte velké pohyby v ramenou, kdy se zapojí celá paže, ale vše ve svém dosahu si přitahujete jen pohybem z loktů. Nepoužívaná ramena tuhnou a bolí,“ říká Hana Toufarová, lektorka nové cvičební metody Fit Pain Free, která přináší dva jednoduché cviky, jimiž krásně protáhnete svaly kolem ramen, prsní svaly a zároveň posílíte svaly mezilopatkové.

Stránky