Když jsou vaše svaly zapojeny do dynamických stahů a uvolnění při tělesném cvičení a vy máte přemíru vápníku (původce kontrakcí] a příliš málo hořčíku (iniciátor uvolnění], výsledkem mohou být svalové křeče a hromadění kyseliny mléčné. Ačkoli většina sportovců a trenérů o tom stále neví, hořčík se řadí mezi nejdůležitější živiny, jaké mohou sportovci přijímat.
Dnes si povíme něco o strečinku. Proč? Protože je důležitější, než vypadá. Lidé přijdou do fitka nebo se doma rozhodnou cvičit a prostě začnou. Žádné zahřátí, žádné protažení. A přitom to je jedna z nejdůležitějších věcí, které nám pomáhají udržet pohybový aparát v dobrém stavu.
Znovu objeveným sportovním trendem se stal v posledních letech běh. Za jeho pomocí si můžete zlepšit celkovou vytrvalost a zvednout si náladu. Výhodou je, že ho můžeme provozovat prakticky kdekoliv a s minimálními finančními náklady. Navíc běhání prospívá nejen našemu pohybovému aparátu, ale také srdci a cévnímu systému a je přínosné k celkové tělesné kondici a posiluje funkci plic. Pokud ale trpíte bolestmi pohybového aparátu či máte nadváhu, je důležité dodržovat několik pravidel, aby vám běh neuškodil.
Bolavá záda, aneb věc, co občas trápí každého z nás. Většinou vznikají především z důvodu oslabení pohybové soustavy. A to buďto kostry (skolióza) nebo svalů (horní nebo dolní zkřížený syndrom).
Aqua aerobik možná už mnozí z nás vyzkoušeli. Američtí vědci však nyní přicházejí se studií, jejíž výsledky nás do bazénů možná naženou častěji: cvičení ve vodě vede k až čtyřikrát rychlejší redukci váhy než na suchu, nepřetěžují se jím klouby a posiluje se kardiovaskulární systém. Většina dotazovaných ve studii zveřejněné v časopise Journal of Sports Medicine and Physical Fitness uvedla, že na aqua aerobiku oceňovali to, že se při něm nepotí a že velice rychle odbourává stres.
Přinášíme malý přehled servisních úkonů, které byste měli udělat, chcete-li být na sezonu připraveni. Zkusíme vám také poradit, co můžete udělat sami, a co raději svěřit odbornému servisu.
Při extrémně chladném počasí je častým problémem zledovatělý povrch, který může při neopatrné chůzi způsobit nehezké pády. Jak bezpečně chodit na ledovce, poradí primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí MUDr. Michaela Tomanová.
Na českých sjezdovkách dojde každoročně k více než tisícovce zranění hlavy, některá z nich končí i smrtí. Proto je velmi rozumné, používat při lyžování kvalitní ochrannou přilbu, která dokáže úrazům předejít, nebo minimalizovat jejich následky. A jak vybrat tu pravou?
Odklízení sněhu nedělá rád asi nikdo, ale mnoho lidí se této činnosti v zimě nevyhne. Pokud není člověk fyzicky zdatný a trénovaný, může si způsobit bolest zad či nepříjemné zranění. Jak ale odklízet sníh, abychom si neublížili? Abyste se při odklízení sněhu nenadřeli a nezatěžovali svoji páteř, je třeba dbát především na správné držení těla při práci a vždy dodržet správný postup.
Proteinová dieta nebo také ketogenní dieta. V dnešní době velmi moderní. Slibuje trvalé úbytky váhy, zlepšení zdraví, a spoustu dalších výhod. Jak to, ale funguje? U tohoto stravování se jedná především o snížení množství sacharidů a tím i příloh. Tím se organismus dostane do tzv. ketózy. Díky tomu se stává palivem pro naše tělo tělesný tuk. Někomu tato metoda velmi vyhovuje, jinému ne. Vy to zde můžete zkusit podle našeho ukázkového jídelníčku (uvedené kusy jsou jen orientační).

Stránky