Radí RNDr. Pavel Suchánek - ?nutriční specialista Fitbee se zaměřením na sportovní výživu a výzkumný pracovník IKEM
Naše tělo je předurčeno k pohybu, přesto v průměru 11 hodin denně prosedíme. Není se co divit, že jsme nemocní, máme nadváhu a špatnou náladu. Přemíra sezení totiž představuje podle odborníků stejně zákeřné nebezpečí jako kouření.
Plogging je módní běžecký směr, který se od roku 2016 šíří ze Švédska. Švédové jsou známí svým kladným vztahem k přírodě a k ekologii, takže propojili běhání s činností prospěšnou životnímu prostředí.
Pravidelný pohyb jakéhokoliv druhu, navíc venku v přírodě, je rozhodně tím nejlepším pomocníkem pro zdraví a krásu. Jen je třeba vybrat takovou sportovní aktivitu, do které se nebudete muset nutit, ale naopak vám přinese potěšení a zábavu.
Trápí vás bolesti kloubů a máte artrózu? Zmírnit její průběh a shodit nadbytečná kila je mnohdy téměř nadlidský výkon. Bolest ve sportování nebo v intenzivnějším pohybu často brání. Jakým sportovním aktivitám se věnovat, abyste si klouby a jejich měkké tkáně nepoškodili ještě více?
K vybavení na sjezdovku patří lyžařské brýle. Pokud svítí slunce, lidé je často nahrazují slunečními. Pro děti je lepší zvolit sluneční brýle určené přímo na lyžování či snowboarding. Při pádu totiž díky jejich konstrukci a použitým materiálům nehrozí poranění oka.
Jaké cvičení bude podle odborníků letos nejvíc trendy? Více příznivců a další rozšíření čeká na intenzivní tréninky ve stylu HIIT, jógy a dalších body & mind stylů, ale ke svému slovu se také hlásí technologické novinky v podobě virtuálních lekcí, cvičení EMS nebo nejrůznějších fitness aplikací, které si získávají čím dál větší popularitu.
Chůze po zledovatělém povrchu může při neopatrnosti způsobit nehezké pády. Jak bezpečně chodit na ledovce, poradí primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí MUDr. Michaela Tomanová.
V čem je pro tělo jiná svalová zátěž při používání snowboardu oproti lyžím? S primářkou Rehabilitačního ústavu MUDr. Michaelou Tomanovou se podíváme na ježdění na snowboardu a lyžích z hlediska zdravotní bezpečnosti a účinků na naše pohybové ústrojí.

Stránky