V létě Češi s oblibou vyrážejí na aktivní dovolené. Pokud se však člověk celý rok nehýbal, nesou s sebou sjíždění řek nebo náročné cyklovýlety vyšší riziko zranění. Právě úrazů z nahodilé sportovní zátěže v tomto období strmě přibývá.
Chcete mít rychle vyrýsované tělo za pomoci steroidů? Nebudete mít žádné spermie a hrozí vám infarkt i impotence! Varují lékaři
„Pokud vás bolí ramena, na vině může být velký stres, přetěžování, nebo je naopak nepoužíváte. To znamená, že neprovádíte velké pohyby v ramenou, kdy se zapojí celá paže, ale vše ve svém dosahu si přitahujete jen pohybem z loktů. Nepoužívaná ramena tuhnou a bolí,“ říká Hana Toufarová, lektorka nové cvičební metody Fit Pain Free, která přináší dva jednoduché cviky, jimiž krásně protáhnete svaly kolem ramen, prsní svaly a zároveň posílíte svaly mezilopatkové.
Léto je ideální čas na sport. Pokud jste se rozhodli začít se víc hýbat – ať už kvůli lepší kondici nebo štíhlejší postavě, dejte si pozor na některá specifika, která sportování v teplém a slunečném počasí přináší.
Sport by měl být společně se správnou životosprávou hlavní součástí zdravého životního stylu těch, kteří bojují s nadváhou.  Důležité je ale umět volit vhodnou aktivitu i provedení, abychom si příliš nezatěžovali klouby či dýchací aparát.
Bolesti zad patří k častým důvodům návštěv lékařů. Správná fyzická aktivita může problémy s pohybovým aparátem výrazně zlepšit. Je ale důležité vybrat vhodné sporty. Při špatné aktivitě si můžeme problémy se zády ještě zhoršit.  
Jiný sport je vhodný pro mladé, jiný pro staré.  Muži a ženy též preferují odlišné sportovní aktivity. Ten, kdo sedí v kanceláři, bude potřebovat něco jiného než člověk fyzicky pracující. Roli ve výběru prospěšného pohybu hraje i tělesná váha a věk. Se správným výběrem radí Iva Bílková, vedoucí fyzioterapeutka FYZIOkliniky.

Stránky