Obezita, Parkinsonova nemoc, problémy s kyčlemi, páteří či celkově s pohybovým aparátem jsou neduhy, které se dotýkají velké části populace. Bohužel se totiž málo hýbeme a také naše strava a celkový životní styl neodpovídají tomu, co naše tělo potřebuje. Léčba důsledků civilizačních chorob má překvapivého pomocníka – koloběžku.
Odrazit se od pružné podložky a nechat se vynést do vzduchu – trampolína je skvělá zábava přinášející pocity radosti, až euforie. Proto ji děti tak milují! Aby ale bylo skákání na trampolíně bezpečné, vyžaduje velkou opatrnost a dodržování všech bezpečnostních pravidel.
Léto je v plném proudu a tropické teploty přímo vyzývají k návštěvě bazénů a koupališť. Den strávený u vody ve stínu stromů dokáže příjemně zchladit náš organismus, ale zároveň s sebou nese i jistá zdravotní rizika, na která je potřeba dávat si pozor.
Mnoho pozitivních efektů pohybu je podle lékařů srovnatelných s podáváním léků. Pravidelný pohyb a úprava stravování může prodloužit život až o pět let. Ideálních je 150 minut pohybu týdně ve střední intenzitě nebo 75 minut intenzivního pohybu.
Voda člověku nabízí ideální podmínky k posílení svalů a koordinace. Nadnáší, ale zároveň klade vyšší odpor. I jednoduchý pohyb je v ní maximálně efektivní a cvičit v ní může každý, bez rozdílu věku či hmotnosti.
Chůze na boso je podle odborníků pro chodidlo přirozená a zdravá. V letních měsících přibývá lidí, kteří nechávají boty doma a vyrážejí do ulic bosí. Bosou chůzi ale není možné praktikovat všude.
Vítr ve vlasech, starosti za zády a dokonalý výhled všude kolem vás. Cyklistika v sobě zkrátka ukrývá nepřeberné množství bonusů a výhod, které by byl hřích nechat neobjevené a své tělo zanechat cyklistikou nepolíbené. Navíc, když si vyberete jízdu na elektrokole, které v sobě ukrývá i zdravotní benefity a radost z jízdy pro mnohem širší okruh nadšených i začínajících cyklistů.
Novoroční předsevzetí zní jasně: začít cvičit a zhubnout. Lidé, co se nikdy aktivně nehýbali nebo mají bolesti, by ale nejdřív měli zamířit na fyzioterapii. Tam v první řadě odstraní svalové a kosterní potíže, které by se špatnými pohybovými stereotypy dál prohlubovaly.

Stránky