Chůze na boso je podle odborníků pro chodidlo přirozená a zdravá. V letních měsících přibývá lidí, kteří nechávají boty doma a vyrážejí do ulic bosí. Bosou chůzi ale není možné praktikovat všude.
Návrat ke sportu po silnější nákaze není vhodné uspěchat, např. při maratonu  je lepší cíle odložit na další rok. Na maraton je třeba se pečlivě připravovat aspoň 4 měsíce.
Vítr ve vlasech, starosti za zády a dokonalý výhled všude kolem vás. Cyklistika v sobě zkrátka ukrývá nepřeberné množství bonusů a výhod, které by byl hřích nechat neobjevené a své tělo zanechat cyklistikou nepolíbené. Navíc, když si vyberete jízdu na elektrokole, které v sobě ukrývá i zdravotní benefity a radost z jízdy pro mnohem širší okruh nadšených i začínajících cyklistů.
Novoroční předsevzetí zní jasně: začít cvičit a zhubnout. Lidé, co se nikdy aktivně nehýbali nebo mají bolesti, by ale nejdřív měli zamířit na fyzioterapii. Tam v první řadě odstraní svalové a kosterní potíže, které by se špatnými pohybovými stereotypy dál prohlubovaly.
Tekutiny v těle, resp. svalech sportovců fungují jako chladicí kapalina v autě. Když chceme auto ochladit, nejedeme s ním do rybníka, ale naplníme chladič. Se svaly je to podobné – studená sprcha nebo bazén nás sice pocitově ochladí, ale našim svalům to nestačí, musí se chladit zevnitř. Ve vodě jsou také rozpuštěné látky, které svaly pro svou práci potřebují, a právě voda je do svalů dopravuje.
Zdravý dospělý člověk by měl za den vypít zhruba 30–35 ml tekutin/kg tělesné hmotnosti, a to rovnoměrně v průběhu celé aktivní části dne. Při sportu je ztráta vody z těla větší, proto musí sportující člověk3) vypít odpovídající množství tekutin. To záleží nejen na jeho tělesné hmotnosti, ale i na intenzitě aktivity.
Hemoroidy trápí každého druhého člověka. U části lidí bohužel nejde o jednorázový problém, který za nějakou dobu vymizí, ale o potíže, jež se pravidelně opakují. Jak se zbavit hemoroidálního onemocnění, které znamená pro člověka výrazné nepohodlí i bolest? V první řadě odlehčete svůj jídelníček a začněte se pravidelně hýbat.
Šedesátka dnes v podstatě není žádný věk a lidé, které označujeme jako seniory, jsou mnohem aktivnější, než tomu bylo v minulosti. Současným trendem pak je, že se chtějí cíleně věnovat pohybu, aby byli v dobré kondici a zůstali co nejdéle soběstační!
V přiměřené míře je sport pro klouby přínosem,  pokud je sportovní aktivita přehnaná a nárazová, může docházet k negativnímu efektu na klouby, což se projeví jejich zvýšeným opotřebením. Na jaké 3 věci byste si měli tedy dávat při sportu pozor?
Tělesná aktivita má pro člověka celou řadu přínosů. Lidem, kteří mají potíže s klouby, mohou však radost z pohybu kazit bolesti, kvůli nimž se mu potom vyhýbají. Tím se ovšem dostávají do začarovaného kruhu. Na jaké typy sportů je vhodné se zaměřit, aby byl pohyb ke kloubům co nejvíce šetrný?

Stránky