Půlhodinová procházka je podle vědců canterburské Christ Church University nejúčinnější činností, která pomáhá snižovat vysoký krevní tlak. Vědci, kteří zveřejnili výsledky svého bádání na konferenci amerického sdružení pro sportovní medicínu, tvrdí, že delší procházka nebo zvýšená intenzita chůze nepřinesou ve vztahu k tlaku žádné další zlepšení.
V preventivním programu Chráníme děti před úrazy přispívá Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) na sportovní přilby a chrániče. Rodiče mohou získat pro dítě až 500 korun na nákup cyklistické, bruslařské, lyžařské, snowboardové, hokejové či vodácké přilby a na loketní a další chrániče. Příspěvek je nově i na pomůcky zakoupené prostřednictvím internetu. ČTK to sdělil mluvčí VZP Jiří Rod.
Úspěch na sebe nenechá dlouho čekat, pokud následující cvičení zkombinujete se zdravou výživou. Jako odměna vás na začátku nového měsíce pozdraví nové šaty, a to o číslo menší. Jezte pětkrát denně malé porce ovoce nebo zeleniny. Tato přirozená čerstvá strava je bohatá na živiny a chudá na kalorie. Obzvlášť jablka jsou velice vhodná, jelikož obsahují mnoho lignanůa hodnotných fytoestrogenů. Ze salátů si udělejte hlavní chod, zvláštní doporučení zasluhuje lehká zálivka z tofu. Z každého cvičení udělejte dvě série a projděte ho dvakrát pokaždé s 15 až 20 opakováními.
Přípravky používané v čínské medicíně se budou testovat na přítomnost zakázaných látek. To by mělo umožnit sportovcům užívání prověřených preparátů bez obav z pozitivního dopingového testu. Řekl to člen organizačního výboru olympijských her v Pekingu Taj Ťien-pching.
Vzpomínáte nostalgicky na cvrnkání kuliček v parku za školou? Nemusíte už jen snít, kuličky jsou totiž novým hitem, kterému propadají nejen školáci, ale stále starší a starší generace.
Kdo rád posiluje, měl by si být vědom rizik, která na každého v posilovně číhají. Přesto, že si díky cvičení vylepšujete kondici a zdraví, můžete v posilovnách často narazit na bakterie, které vám mohou znepříjemnit život. Stačí pár návyků a riziko není tak velké.
Vědecký výzkum ukázal, že pití kávy pomáhá proti bolestem, které vznikají ve svalech po delším cvičení. Pouhé dva šálky kávy denně zmenší tuto bolest svalů na polovinu.

Stránky