Hodina intenzivního cvičení denně může prý výrazně snížit riziko rakoviny střev. A je přitom jedno, jestli běháte v parku, posilujete s činkami nebo plavete. K tomuto závěru dospěli vědci z mezinárodního střediska pro výzkum rakoviny ve francouzském Lyonu (IARC), kteří upozorňují, že kladný vliv má třeba i pohyb při úklidových pracích doma nebo při méně náročných aktivitách.
Jak velký míč byste si měli koupit? Jednoduchou pomůckou je, že při sedu na míči byste měli být schopni jednoduše balancovat s chodidly stále na podlaze. Kyčle a kolena by měly být v pravém úhlu. Pokud je míč příliš velký, máte pocit, že rolujete dopředu pryč z míče. Pokud je naopak míč příliš malý, budete mít v kyčlích menší úhel než pravý a budete mít pocit, že si nemůžete sednout rovně a vytáhnout záda.
Němečtí vědci vyvinuli "inteligentní" vycházkovou hůl, která přivolá pomoc, pokud její majitel upadne. Hůlka nazvaná i-Stick je dílem badatelů z Fraunhoferova institutu pro vývoj experimentálního softwaru v Kaiserslauternu. Je součástí projektu Asistovaný život, využívajícího technologie pro pomoc starým lidem.
Pravidelné cvičení snižuje riziko stařecké demence, a to v průměru až o 40 procent. S odvoláním na studii amerického týmu z Group Health Cooperative při Washingtonově univerzitě v Seattlu to napsal na své internetové stránce časopis NewScientist.
Nejstarší dosud známé stopy tří vzpřímeně jdoucích jedinců (nejspíše dvou dospělých a dítěte) byly nalezeny v sopečné lávě v Laetoli (Tanzanie). Vznikly před třemi a půl milionem let a zanechal je se vší pravděpodobností předchůdce člověka, Australopithecus Afarensis. Schopnost vzpřímené chůze byla jedním z nejvýznamnějších evolučních zlomů: uvolnila ruce k zhotovování nástrojů a tím otevřela cestu k vývoji inteligence, důležitého faktoru adaptace a přežití druhu. V tom smyslu lze říci, že jsme se stali lidmi, protože jsme se naučili chodit.
Počítačová revoluce, díky níž se dostal internet téměř do každé kanceláře, má svou stinnou stránku. Nejen že naše zdraví ničí sedavé zaměstnání, ale možnost vyřídit e-mailovou poštou to, co bychom normálně šli říct kolegovi "po svých", nás připravuje o zbytky zdravého pohybu, tvrdí britský lékař.
Devatenáct let sledovali finští vědci zdravotní stav více než 47 000 lidí ve věku mezi 25 až 64 lety a změny, k nimž docházelo v jejich průběhu. Zjistili, že ti, kteří rezignovali na používání aut a denně po dobu nejméně třiceti minut docházeli do práce po svých nebo jeli na kole, snížili riziko mozkové mrtvice přinejmenším o čtrnáct procent.
Podzimní plískanice s sebou často přinášejí nachlazení, které mnoho lidí zkouší jen tak přechodit a dělat, jako by je ani nepotkaly. Už počáteční příznaky rýmy a kašle by však měly odradit amatérské i profesionální sportovce od jakékoli pohybové aktivity.
Cyklistům kvůli úzkým sedlům hrozí urologické potíže, řekl ČTK primář urologie Krajské nemocnice v Liberci Jan Mečl. Módní trend je podle něj jedna věc a zdraví druhá. Cyklisté, kteří nechtějí hazardovat se svým zdravím, by si měli pořídit na svá kola pohodlná a široká sedla, dodal Mečl.

Stránky