... který se vydal za bájným mistrem Mijamotem Musašim s prosbou, aby ho mistr naučil pravé cestě meče. Mistr Musaši souhlasil. Když se samuraj stal jeho žákem, trávil všechen svůj čas štípáním a nošením dříví a nošením věder s vodou ze vzdáleného potoka, přesně tak, jak mu mistr nařídil. Dělal to každý den, celý měsíc, dva měsíce, rok, celé tři roky. Dnes by kterýkoli žák po týdnu, nebo dokonce po několika hodinách odešel pryč. Ale samuraj vytrval a během tohoto procesu posílil a zformoval své tělo.
Nové sportovní aktivity, jimž se věnují v posledních letech zvláště mladí lidé, jsou vysoce rizikové. Se vzrůstající oblibou ve skateboardech či snowboardech přibývá zlomenin horních i dolních končetin, ale zvláště zlomenin předloktí je zhruba jedenkrát více než před třiceti lety. Zlomenin mezi teenagery přibývá také proto, že jejich strava je nevyvážená a obsahuje nedostatek vápníku.
Žijeme příliš rychle a vůbec si neuvědomujeme, jak velice je pro nás alespoň částečný klid a odpočinek důležitý. Stres, svalové napětí, špatný krevní oběh, nervozita, bolesti hlavy a páteře, ranní nevolnosti způsobené špatným trávením, bolesti žaludku a hlavně celková a všudypřítomná únava. To jsou moderní civilizační choroby, způsobené neustále se zvyšujícím životním tempem a nároky v zaměstnání.
Krční svalstvo, které je fyzickým spojovacím článkem mezi velkými skupinami svalů v horní části trupu a jemným svalstvem pod kůží na temeni hlavy, jež zde tvoří tenkou mezivrstvu mezi tělem a mozkem, velmi často ztuhne.
Je třeba se soustředěně starat o správné držení těla. Stále zřetelněji se totiž ukazuje, že ovlivňuje i náš zdravotní stav. Kineziologové dokonce tvrdí, že pro pohybové funkce je rozhodující kvalitní fungování posturálního systému udržujícího jednotlivé části těla ve správném postavení. Proto bychom pro mládež i dospělé doporučovali, aby sledovali stav svého podpůrně pohybového aparátu.
Strečink je nepostradatelná součást každého dobrého cvičebního programu, ale je zvlášť důležitá u pacientů postižených osteoartritidou. Když provádíte strečink správně, může vám velmi prospět. Nesprávně prováděný strečink naopak způsobí mnoho škod. Při strečinku buďte vždy opatrní a dodržujte tato pravidla:
Otázka beta-endorfinů byla podrobena studiu teprve nedávno. Tento pojem vám možná není znám, ale jestliže hodně cvičíte nebo jste slyšeli nějakého sportovce hovořit o
"Trénink prováděný mimo přírodní podmínky může vést ke vzniku nudy," říká doktor Burke. "Buď si musíte ke svému tréninku naplánovat ještě další činnost, například sledování televize nebo poslech hudby, nebo musíte cvičení na rotopedu využívat pouze jako doplněk jiné sportovní nebo cvičební fyzické aktivity.

Stránky