V preventivním programu Chráníme děti před úrazy přispívá Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) na sportovní přilby a chrániče. Rodiče mohou získat pro dítě až 500 korun na nákup cyklistické, bruslařské, lyžařské, snowboardové, hokejové či vodácké přilby a na loketní a další chrániče. Příspěvek je nově i na pomůcky zakoupené prostřednictvím internetu. ČTK to sdělil mluvčí VZP Jiří Rod.
Úspěch na sebe nenechá dlouho čekat, pokud následující cvičení zkombinujete se zdravou výživou. Jako odměna vás na začátku nového měsíce pozdraví nové šaty, a to o číslo menší. Jezte pětkrát denně malé porce ovoce nebo zeleniny. Tato přirozená čerstvá strava je bohatá na živiny a chudá na kalorie. Obzvlášť jablka jsou velice vhodná, jelikož obsahují mnoho lignanůa hodnotných fytoestrogenů. Ze salátů si udělejte hlavní chod, zvláštní doporučení zasluhuje lehká zálivka z tofu. Z každého cvičení udělejte dvě série a projděte ho dvakrát pokaždé s 15 až 20 opakováními.
Přípravky používané v čínské medicíně se budou testovat na přítomnost zakázaných látek. To by mělo umožnit sportovcům užívání prověřených preparátů bez obav z pozitivního dopingového testu. Řekl to člen organizačního výboru olympijských her v Pekingu Taj Ťien-pching.
Vzpomínáte nostalgicky na cvrnkání kuliček v parku za školou? Nemusíte už jen snít, kuličky jsou totiž novým hitem, kterému propadají nejen školáci, ale stále starší a starší generace.
Kdo rád posiluje, měl by si být vědom rizik, která na každého v posilovně číhají. Přesto, že si díky cvičení vylepšujete kondici a zdraví, můžete v posilovnách často narazit na bakterie, které vám mohou znepříjemnit život. Stačí pár návyků a riziko není tak velké.
Vědecký výzkum ukázal, že pití kávy pomáhá proti bolestem, které vznikají ve svalech po delším cvičení. Pouhé dva šálky kávy denně zmenší tuto bolest svalů na polovinu.
Hodina intenzivního cvičení denně může prý výrazně snížit riziko rakoviny střev. A je přitom jedno, jestli běháte v parku, posilujete s činkami nebo plavete. K tomuto závěru dospěli vědci z mezinárodního střediska pro výzkum rakoviny ve francouzském Lyonu (IARC), kteří upozorňují, že kladný vliv má třeba i pohyb při úklidových pracích doma nebo při méně náročných aktivitách.
Jak velký míč byste si měli koupit? Jednoduchou pomůckou je, že při sedu na míči byste měli být schopni jednoduše balancovat s chodidly stále na podlaze. Kyčle a kolena by měly být v pravém úhlu. Pokud je míč příliš velký, máte pocit, že rolujete dopředu pryč z míče. Pokud je naopak míč příliš malý, budete mít v kyčlích menší úhel než pravý a budete mít pocit, že si nemůžete sednout rovně a vytáhnout záda.

Stránky