V USA a v mnoha dalších zemích je sedavý způsob života hlavní příčinou jeho nízké kvality, invalidity a úmrtí. V uplynulých 50 letech byly na toto téma zpracovány četné, vědecky podložené studie. Přinesly přesvědčivé důkazy o významu psychologických a fyziologických změn, k nimž dochází v důsledku programů pohybových aktivit.
Jsou to všechny cviky, které vás bolí anebo se při nich bolest stupňuje!!! Často jsou ve starších brožurách uvedeny cviky, které posilují zádové svaly podél páteře. Tyto cviky jsou v akutní fázi při bolestech v zádech, po operacích a úrazech zad nevhodné. Bohužel jsou občas cvičeny i na rehabilitacích, přestože do rehabilitace léčby bolesti v zádech patří jen někdy, a to až po odeznění bolestí a po zpevnění břišních svalů.
Severská chůze neboli nordic walking je kondiční pohybová aktivita, která má všestranný vliv na člověka a hlavně velmi pozitivní vliv na jeho zdraví. Ve srovnání s normální chůzí (chůze bez holí) je přibližně o 22 % vyšší energetický výdej, o 16 % vyšší tepová frekvence a je zapojeno 90 % svalů celého těla.
Stejně jako v ostatních ročních obdobích i v zimě mají úrazy svá specifika. Na rozdíl od jarních a letních jsou více závislé na počasí a vznikají zejména při pohybových aktivitách. Zatímco u dospělých převažují úrazy vzniklé uklouznutím na zledovatělém chodníku, děti, které jsou menší, pružnější a šikovnější, se zraní spíše při lyžování, bobování či bruslení. Úrazů přibývá také při populárním snowboardingu.
Jednoduše řečeno, ideomotorika je záměrné využití představ, vizualizace a imaginace v procesu motorického učení.
Fyziolog Guang H. Yue z Clevelendské kliniky v USA provedl následující test: Požádal deset svěřenců ve věku od 20 do 35 let, aby si při meditačních cvičeních, pořádaných pětkrát týdně, představovali napínání jednoho ze svých bicepsů. Jednalo se o mentální ideomotorickou vizualizaci.
Ukládání vody, unavené a těžké nohy - to všechno jsou potíže, které jsou podmíněny i typem. Některé těhotné ženy s tím bojují víc než jiné, mnohé ženy to považují za kosmetický problém, pro jiné to znamená omezení kvality života.
Pokud máte cukrovku, to nejlepší, co můžete udělat pro kontrolu krevního cukru, je správná výživa (naordinovaná lékařem nebo dietologem) a pravidelné cvičení. Mnoho diabetiků váhá, zda cvičit, protože se obávají hypoglykemie. Řadíte-li se mezi tyto "váhavce", doporučuji vám navštívit lékaře, nechat si vytvořit vhodný jídelníček, dále doporučuji přečíst si knihy o diabetes a cvičení a dodržovat následující rady:
Lidé, kteří si jako cvičení pro zdraví zvolili chůzi, by měli zvládnout během minuty 100 kroků. Potom si mohou být jistí, že jejich trénink má skutečný efekt.
Potřebujete zhubnout nebo zlepšit svoji fyzickou kondici? Pak namísto do fitka zajděte cvičit do přírody. Nejenom, že ušetříte za permanentku, ale navíc svého cíle dosáhnete mnohem snáze.

Stránky