25 způsobů jak formovat postavu

Aerobní sportovní, cvičební i pracovní fyzické aktivity mají velice významné účinky na spalování kalorií a tonizování různých svalových skupin.

Aerobik

Množství spálených kalorií* - 228 za půl hodiny

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace břišního svalstva, svalových skupin boků, stehen a hýždí a v závislosti na typu provozovaného aerobiku i dalších svalových skupin.

Běh na lyžích

Množství spálených kalorií* - 486-1116 za hodinu v závislosti na rychlosti a na terénu, kterým běháte

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace svalstva horních končetin a ramen, svalstva břišního a hýžďového, svalových skupin na bocích, svalů stehen a lýtek, jakož i svalů spodních a horních partií zad.

Trénink na elipsovém trenažéru

Množství spálených kalorií*- 500-600 kalorií za hodinu

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace veškerých svalových skupin od pasu dolů a zároveň spalování tuků.

Chůze

Množství spálených kalorií* - 100 kalorií za půl druhého kilometru

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tato forma pohybu tonizuje svalstvo stehenní a hýžďové svaly, dále pak svalstvo boků a krajiny břišní.

Jízda na kole

Množství spálených kalorií* - 135-345 za půl hodiny jízdy v závislosti na vaší rychlosti a na terénu

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Posilování a tonizace veškerých svalových skupin od pasu dolů včetně svalstva hýžďového, svalů stehen a lýtek.

Jízda na kolečkových bruslích

Množství spálených kalorií* - 340-476 za jednu hodinu v závislosti na tom, s jakou intenzitou na kolečkových bruslích jezdíte

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalové skupiny dolních končetin, především pak svaly lýtek a vnitřní a vnější strany stehen, hýžďové svaly a svalstvo krajiny břišní.

Kondiční běh a běžecký simulátor

Množství spálených kalorií* - 102 kalorie za půl druhého kilometru

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení působí na zpevňování svalových skupin lýtek, svalstva stehen a hýžďových svalů a v poněkud menší míře i svalstva krajiny břišní.

Pěší turistika

Množství spálených kalorií* - 250 kalorií za 30 minut

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalové skupiny dolních končetin a hýžďové svaly, kromě toho má i kladné účinky na zvyšování vaší aerobní kapacity a vytrvalosti. Použijete-li turistické hole, dosáhnete tím i tonizace svalstva horních končetin a zad.

Plavání

Množství spálených kalorií* - 249-351 kalorií za 30 minut v závislosti na plaveckém stylu a rychlosti plavání

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Umožňuje značně intenzivní spalování kalorií a tonizuje svalstvo celého těla, zvláště pak svaly nohou, svalstvo boků, trupu a rukou, svaly prsní a svalstvo zádové.

Práce v domácnosti

Množství spálených kalorií* - 30-50 kalorií za 10 minut

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizuje svalové skupiny horních končetin, pletence ramenního, hrudní svalstvo, svalstvo zad, hýžďové svaly, svalstvo krajiny břišní a svaly dolních končetin.

Práce v okolí domu
Množství spálených kalorií* - Sekání:76 kalorií za 10 minut, Hrabání:37 kalorií za 10 minut, Úpravy živých plotů: 52 kalorií za 10 minut

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tato aktivita tonizuje svalstvo paží, pletence ramenního, prsní svaly, svalstvo zad, hýžďové svaly, svaly krajiny břišní a svalstvo dolních končetin.

Rotoped

Množství spálených kalorií* - 130-330 kalorií za 30 minut

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalstvo dolních končetin a hýžďové svaly.

Rychlá chůze

Množství spálených kalorií* - 198-250 kalorií na půl druhého kilometru (15 minut)

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tato forma pohybu tonizuje svalstvo stehenní a hýžďové svaly, dále pak svalstvo boků a krajiny břišní.

Simulátory běhu na lyžích

Množství spálených kalorií* - 254-339 za půl hodiny v závislosti na intenzitě tréninku.

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace svalových skupin na bocích, svalstva hýžďového, svalů stehen, svalstva horních končetin a ramen, ajkož i svalů spodních a horních partií zad.

Skákání přes švihadlo

Množství spálených kalorií*- 110-130 kalorií za 10 minut

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení mimořádně působí na intenzivní spalování kalorií. Zpevňuje svalové skupiny stehen a hýžďové svaly, má i kladní účinky na rozvoj lýtkového svalstva.

Step aerobik

Množství spálených kalorií*- 300 kalorií za 30 minut při použití kroku o délce 15 centimetrů

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení využívá svalstvo celé spodní části těla, zvláště pak svaly stehenní, svalstvo boků a kyčlí a hýžďové svaly.

Steppery a simulátory chůze

Množství spálených kalorií*- 250-350 kalorií za 30 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalstvo stehenní a hýž´dové svaly, dále pak svalstvo boků a lýtek.

Šlapací simulátor (studiová cyklistika)

Množství spálených kalorií*- Přibližně 535 kalorií za 45 minut

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení působí na zeštíhlení svalů stehenních a hýžďových a tonizuje svaly krajiny břišní.

Tanec

Množství spálených kalorií*- Za půl hodiny: klasický tanec105, aerobik 201-276, moderní tance 147, country tance 150

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace svalových skupin stehen a lýtek, břicha, hýždí, pletence ramenního, horních končetin a horní partie svalstva zádového.

Tenis
Množství spálených kalorií*- 475 kalorií za 60 minut v průběhu vysoce náročného zápasu
Potenciál aktivity na tvarování postavy -Tento pohyb tonizuje svalstvo stehenní, hýžďové a lýtkové.

Veslování

Množství spálených kalorií*- 240-360 kalorií za 30 minut

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalstvo celého těla, zvláště pak svaly stehenní a hýžďové, dále pak svalstvo horních končetin, svaly krajiny břišní a zádové svalstvo.

Vodní aerobik

Množství spálených kalorií*- 200-250 kalorií za 30 minut

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalstvo stehenní a hýžďové, dále pak svalstvo boků, svaly krajiny břišní, svalstvo lýtkové, pažní a další svalové skupiny.

Zahradničení

Množství spálených kalorií*- Sázení sazenic:48 kalorií za 10 minut, Pletí: 62 kalorií za 10 minut, Okopávání: 86 kalorií za 10 minut

Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení aktivuje svalstvo celého těla, tonizuje svalové skupiny horních končetin, pletence ramenního, hrudní svalstvo, svalstvo zad, hýžďové svaly, svalstvo krajiny břišní a svaly dolních končetin.

*Údaje platí pro ženu o hmotnosti 75 kg. Pokud vážíte více, spálíte více kalorií. Pokud vážíte méně, spálíte jich méně.

Zdroj: Zeštíhlete svoje břicho, zadek, stehna na vždy! - nakladatelství Pragma

Knihu můžete zakoupit na www.001shop.cz v kategorii knihy, podkategorii hubnutí

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (1)

  • Obrázek uživatele Eduard Nud
    Eduard Nud (anonym)

    Cvičení na formulování postavy má kromě samých výhod i jednu jedinou, ale podstatnou nevýhodu. Málokdo to vydrží. Důvod je jediný. Je to běh na dlouhou trať a nikomu se nechce ničit si tělo, když první pozitivní změna nastane nejpozději nikdy. Na to prý ale existuje jeden fígl. Funguje lépe, než maraton a fitcentrum. Kromě toho, že se pohybujeme při tělesné aktivitě, do schodů a jednu zastávku chodímě pěšky, je to motivace ke cvičení. Necvičit proto, abychom se spadli. Najít si jiný důvod. No, podívejte se, my obézní máme ještě jeden problém, nedostatek pohlavního života. Cvičení je jedna z možných náhražek oného. Výsledek se nedostaví za několik let, ale nyní. Máme motivaci, ta nás hned tak nepustí a to spadávání přijde samo. A když ne, tak si alespoň jako zaběháme. Doma. Navíc nemusíme mít propocené tričko a zdevastované tělo. Já osobně nejtěžší cvik, co dělám, že osmkrát zdvihnu židle do něco mezi rozpažení a upažení. A je to. No, není to vidět, protože jsem dopodud neměl tu správnou motivaci.

    Říj 26, 2010

Přidat komentář

Reklama

Reklama