Vysedávání u počítače vypíná zádové svaly a poškozuje je

Dlouhé vysedávání před televizí nebo počítačem může vést k poškození důležitých zádových svalů, které drží a chrání páteř, a může vyvolat mnohdy těžko vysvětlitelné bolesti v dolní části zad. Tyto bolesti, vyvolané vlastně nečinností svalů, mohou být tak intenzivní jako bolesti způsobené zraněním, tvrdí vědci z australského Queenslandu, kteří se tímto problémem zabývali.

Odborníci zkoumali skupinu 19 mladých mužů, kteří strávili
osm týdnů v posteli. Zjistili, že nedostatkem pohybu jim velmi
zeslábly svaly, které drží a chrání páteř. Tyto svaly byly
deaktivovány velmi podobným způsobem jako u lidí, kteří si
stěžovali na bolesti v dolní části zad.


Mnohahodinové vysedávání u počítače nebo televize může mít
podle nich stejný efekt. Svaly, které drží pohromadě páteř nebo
pánev, se jakoby vypínají, postupně chátrají a pak mohou působit
bolest podobně jako zranění.


Lékaři dosud často marně pátrali po příčině bolesti zad u
řady pacientů. Je známo, že v patnácti procentech případů jsou
tyto bolesti způsobeny zvednutím těžkého předmětu, náhlým pohybem
nebo zraněním. Ale u mnoha lidí zůstávaly bolesti zad pro lékaře
záhadou.


Studie, o níž informuje časopis New Scientist, ukázala, že
důvodem potíží je dlouhé období nečinnosti zádových svalů.
"Použitím magnetické rezonance bylo ověřeno, že tyto svaly, které
chrání páteř, byly vypnuty," řekla Julie Hidesová, která se na
výzkumu podílela.


Vědci také zjistili, že vrátit zpátky funkčnost svalů není
tak jednoduché. Nestačí k tomu jen vstát a začít chodit. Někteří
ze skupiny dobrovolníků byli sledováni šest měsíců a jejich
zádové svaly se stále ještě nevzpamatovaly, a to navzdory
cvičení.


"Jednoznačným závěrem studie je, že kosti a měkké tkáně
potřebují fyzickou zátěž, aby si udržely vitalitu," řekl Robert
Moore ze Střediska výzkumu páteře v australském Adelaide.

Zdroj: ČTK

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (6)

  • Obrázek uživatele VT
    VT (anonym)

    To je vsecko pekne, ale zname. Jak kompenzovat dlouholetou nevhodnou praci v kombinaci s peci o domacnost a strachem ze ztraty zamestnani?

    Říj 07, 2004
  • Obrázek uživatele Gigi
    Gigi (anonym)

    Prima, jak ale vrátit záda do původního stavu, když už je člověk "ušprtal"???

    Říj 18, 2006
  • Obrázek uživatele Xenie
    Xenie (anonym)

    Dobrá otázka Gigi. Jaké cviky jsou vhodné k posílení "pateřových svalů". Jízda na kole je šetrná na kolena, ale člověk pořád sedí a navíc zadek a nejspíš i páteř schytá všechny otřesy. Plavání? to je udajně nejšetrnější způsob posilování... A co tak bříšní tanec? Ten je podle mě nejvhodně na tyto partie...

    Kvě 15, 2007
  • Obrázek uživatele xxcd
    xxcd (anonym)

    To neřeším :)

    Kvě 15, 2007
  • Obrázek uživatele Návštěvník
    Návštěvník (anonym)

    Také si najít čas na cvičení šíjních svalů, ramen, zápěstí. plavání - jak už radí Xenie, se jeví jako velmi vhodné a dostupné. Občas si dopřát masáže, je -li to z časových a finančních důvodů možné, tak pravidelně, případně fyzikální léčbu na doporučení lékaře. Nečekat, až to bude bolet hodně. xxcd - ale časem budeš.

    Kvě 16, 2007
  • Obrázek uživatele ioioioio
    ioioioio (anonym)

    Dobrá otázka Gigi. Jaké cviky jsou vhodné k posílení "pateřových svalů". Jízda na kole je šetrná na kolena, ale člověk pořád sedí a navíc zadek a nejspíš i páteř schytá všechny otřesy. Plavání? to je udajně nejšetrnější způsob posilování... A co tak bříšní tanec? Ten je podle mě nejvhodně na tyto partie... reagovat 15.5.2007 22:07 - xxcd To neřeším :) reagovat 16.5.2007 07:03 - Také si najít čas na cvičení šíjních svalů, ramen, zápěstí. plavání - jak už radí Xenie, se jeví jako velmi vhodné a dostupné. Občas si dopřát masáže, je -li to z časových a finančních důvodů možné, tak pravidelně, případně fyzikální léčbu na doporučení lékaře. Nečekat, až to bude bolet hodně. xxcd - ale časem budeš. Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi Poslední příspěvky v diskuzi reagovat 7.10.2004 07:28 - VT To je vsecko pekne, ale zname. Jak kompenzovat dlouholetou nevhodnou praci v kombinaci s peci o domacnost a strachem ze ztraty zamestnani? reagovat 18.10.2006 14:20 - Gigi Prima, jak ale vrátit záda do původního stavu, když už je člověk "ušprtal"??? reagovat 15.5.2007 13:45 - Xenie Dobrá otázka Gigi. Jaké cviky jsou vhodné k posílení "pateřových svalů". Jízda na kole je šetrná na kolena, ale člověk pořád sedí a navíc zadek a nejspíš i páteř schytá všechny otřesy. Plavání? to je udajně nejšetrnější způsob posilování... A co tak bříšní tanec? Ten je podle mě nejvhodně na tyto partie... reagovat 15.5.2007 22:07 - xxcd To neřeším :) reagovat 16.5.2007 07:03 - Také si najít čas na cvičení šíjních svalů, ramen, zápěstí. plavání - jak už radí Xenie, se jeví jako velmi vhodné a dostupné. Občas si dopřát masáže, je -li to z časových a finančních důvodů možné, tak pravidelně, případně fyzikální léčbu na doporučení lékaře. Nečekat, až to bude bolet hodně. xxcd - ale časem budeš. Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi linkuj | google | facebook | vybrali SME tisknout | doporučit Přidat příspěvek Přihlásit Registrovat Reaguji na komentář - nereagovat Jméno* Příspěvek* Spočítejte toto prosím: 3 + 5 -------------------------------------------------------------------------------- Dejte dětem pevný základ! Vyhrajte balíček doplňků stravy LIFTEA! LIFTEA Vápník, vitamín D s příchutí jahodovou a vanilkovou je doplněk stravy, který zajišťuje nejen přísun vápníku Vašim dětem, ale obsahuje také vitamín D nezbytný pro jeho zabudování do kostní a zubní hmoty. -------------------------------------------------------------------------------- Ostatní články k tématu Autor preparátu MMS, Jim Humble přednáší v Praze !!! 30.4.2010 00:00 | Zdraví Avokádo pomáhá při léčbě i zkrášluje 30.4.2010 00:00 | Zdravá výživa Zdravé sladkosti bez cukru: Makové placičky 29.4.2010 00:00 | Zdravá výživa Rozmarýn - povzbuzuje mozek a krevní oběh 27.4.2010 00:00 | Bylinky Pacienti mají právo na výběr dialyzační metody, která je pro ně nejvhodnější 23.4.2010 00:00 | Zdraví -------------------------------------------------------------------------------- Rubriky Terapie Bylinky Cestování Diety Drogy Duchovno Hubnutí Kosmetika Napsal život Psychologie Rodina a děti Sex a vztahy Vitamíny Zdraví Zdravá výživa Zdravý domov Zdravý pohyb Zvířátka Knihy Humor -------------------------------------------------------------------------------- Posílání novinek Nechte si posílat novinky o dění na našem serveru.

    Dub 30, 2010

Přidat komentář

Reklama

Reklama