Srdce posílí i rychlá chůze

Svižná procházka může úplně stačit k pravidelnému posilování srdečního svalu, zjistili vědci. Dosud se mělo za to, že pouze intenzivní cvičení má v tomto směru žádaný efekt, informuje zpravodajský server BBC News.

Ale z nejnovější americké studie vyplynulo, že i umírněný pohyb dokáže zvýšit srdeční aktivitu člověka na doporučenou úroveň. Vědci z Massachusettské univerzity v Bostonu o svých zjištěních informovali na schůzce Amerického sdružení kardiologů.

Cvičení musí zvednout srdeční aktivitu nejméně na 55 procent maximálního výkonu, aby mělo pozitivní účinek. Vědci studovali 84 obézních jedinců, kteří měli ujít 1,6 kilometru na cvičebním chodníku "svižnou, ale pohodlnou chůzí." Účastníci testu zvládli "procházku" v průměru za 18,7 minut, průměrnou rychlostí 5 kilometrů za hodinu. Během chůze dosáhli všichni účastníci požadované úrovně srdeční aktivity. Třináct se dostalo naprůměrnou úroveň (55-69 procent maximálního srdečního výkonu), 58 na vysokou úroveň (70-89 procent) a 13 na velmi vysokou úroveň (90-100 procent).

"Provedené testy ukázaly, že když si účastníci vybrali vlastní tempo, které bylo pohodlné ale svižné, jejich srdeční aktivita většinou stoupla na úroveň, jež je bezpečná, ale zároveň již posiluje a zlepšuje jejich kardiovaskulární systém," řekl vedoucí výzkumu profesor Kyle McInnis. "Opravdu můžete zvýšit svoji srdeční aktivitu na úroveň doporučenou lékařem a nemusíte přitom běhat nebo intenzivně cvičit," dodal. Podle něj dosavadní představy o nutnosti intenzivního cvičení často odrazovaly lidi od jakéhokoliv pohybu.

"Být zdravý není složité. Lidé nemusejí kdovíjak sportovat či chodit do tělocvičny. Stačí, když vylezou z aut a pořádně se projdou," řekl kardiolog Kevin Channer z Royal Hallamshireserveru BBC News. Důležitá je ale pravidelnost. Podle doporučení odborníků by měl každý člověk absolvovat minimálně 30 minut umírněného pohybu nejméně pětkrát týdně.


Zdroj: ČTK

Komentáře (3)

  • Obrázek uživatele Standa
    Standa (anonym)

    Vážení přátelé, vzhledem k tomu,že se již delší dobu zabývám rekondičními praktikami založenými na zkušenostech p.Janči z oboru reflexní terapie a dalšími znalostmi z oboru rekondiční masáže tak Vám chci sdělit že tento článek není žádným americkým objevem, ale pouze důkazem toho, že pohyb je jen základní složkou k dosažení úspěchu při léčbě nejen obezoty a zlepšení stavu srdce. Jak sleduji Vaše různé teorie v rubrice zdraví tak stále více nabývám dojmu, že širokému spektru lídí vnucujete naprosté hlouposti jak dosáhnout "zdraví". Život je tak krátký a prostý tak jak je lidstvo samo o sobě aktivní. Lidské tělo je ve své podstatě tak jednoduché - jen stačí pochopit podstavu fungování jeho systémů. V případě problémů najít blokující problém - jednoduše je kvalitními rekondičními masážemi odstranit, dát tělu dále žít. Chápu, jednoduše řečeno, ale jak dál. Jednoduše myslet, aktivně pracovat, zbytečně neřešit věci jen řezy operujících specialistů. Je nutné vycházet z prosté zkušenosti o schopnosti těla se regenerovat. Toto je základ úspěchu a kdo tuto skutečnost nepochopí, ten nemá šanci se adekvátně uzdravit. Uvědomte si, že i srdce je regenerovatelné - ovšem za předpokladu, že fungují složité zejména hormonáloní systémy těla.

    Srp 14, 2004
  • Obrázek uživatele zeroa524
    zeroa524

    můžu to potvrdit na vlastní kůži ,je to nejlepší tělocvik. také dobré stránky www.tojesia.cz

    Říj 22, 2009
  • Obrázek uživatele zero 524
    zero 524 (anonym)

    můžu to potvrdit na vlastní...Ze jsem vul,protoze me nic jineho nenapada...a to je sila!

    Říj 23, 2009

Přidat komentář

Reklama

Reklama