Správná velikost míče pro cvičení na míči

Jak velký míč byste si měli koupit? Jednoduchou pomůckou je, že při sedu na míči byste měli být schopni jednoduše balancovat s chodidly stále na podlaze. Kyčle a kolena by měly být v pravém úhlu. Pokud je míč příliš velký, máte pocit, že rolujete dopředu pryč z míče. Pokud je naopak míč příliš malý, budete mít v kyčlích menší úhel než pravý a budete mít pocit, že si nemůžete sednout rovně a vytáhnout záda.

VYBERTE SI VELIKOST MÍČE PODLE VAŠÍ TĚLESNÉ VÝŠKY:

  • velikost míče 55 cm v případě, že měříte méně než 152 cm
  • velikost míče 65 cm v případě, že měříte mezi 152 a 173 cm
  • velikost míče 75 cm v případě, že měříte mezi 174 a 188 cm
  • velikost míče 85 cm v případě, že měříte nad 188 cm

    Velikost a tvrdost míče můžete měnit podle toho, kolik vzduchu do něj nafouknete. Jestliže ho nafouknete hodně, míč bude větší a bude se na něm hůře balancovat. Ideální je, když míč trochu zapéruje, když na něj zatlačíte - ale ne tak moc, aby působil těžkopádně. Někdo nafukuje míč ústy, ale pro rychlejší nafouknutí doporučuji použít pumpičku na kolo, šlapací pumpu a nebo případně kompresor na benzínové pumpě.


    Zdroj: Ellie Herman Pilates - cvičení na míči, nakladatelství Computer press

  • Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
    Diskuze ke článku
    Přidat komentář

    Komentáře (15)

    • Obrázek uživatele Majka
      Majka (anonym)

      Relaxační a rehabilitační cvičení provozují v sanatoriích Klimkovice.Kdybyste někdy jeli do těchto lázní, setkáte se tam právě s cvičením na míčích.

      Led 20, 2007
    • Obrázek uživatele monca
      monca (anonym)

      nejake cviky jsem nasla tady http://www.marianne.cz/clanek/951/za_10_minut_denne_zpevnete_telo_s_micem.html

      Zář 14, 2007
    • Obrázek uživatele jarda
      jarda (anonym)

      další cviky na: http://chilusin-blogisek.blog.cz/rubriky/cviceni

      Dub 06, 2008
    • Obrázek uživatele jarda
      jarda (anonym)

      odkaz na několik cviků pro trénink s dítětem: www.stripky.cz/cviky/cviky_mic_a.html

      Dub 06, 2008
    • Obrázek uživatele jarda
      jarda (anonym)

      a další cviky na: http://mariina.blog.cz/0711/cviceni-na-mici

      Dub 06, 2008
    • Obrázek uživatele Věra M.
      Věra M. (anonym)

      velice Vám děkuji za informace o velikosti míče dle výšky, na netu je problém najít pod správným názvem "velikost fitballu" najde mi různé věci jen ne velikosti :o)

      Kvě 12, 2008
    • Obrázek uživatele zuzana
      zuzana (anonym)

      jak se určuje mič podle vahy?je to nejak odstupnovany?mam 100kg

      Říj 13, 2008
    • Obrázek uživatele Návštěvník
      Návštěvník (anonym)

      Kazdy mic ma urcitou nosnost - je to na nich napsane.

      Říj 13, 2008
    • Obrázek uživatele Jarka
      Jarka (anonym)

      Měřím 160 cm,vážím 120 kg.Prosím o pomoc při výběru míče.Děkuji

      Lis 15, 2008
    • Obrázek uživatele Ani
      Ani (anonym)

      120 kg na 160 cm? Tak to si bud z ostatnich strilis, nebo jsi desne tlusta a ted mic pod tebou nebude ani videt :-)

      Feb 10, 2009
    • Obrázek uživatele Markéta
      Markéta (anonym)

      Každý není hubený ty krásko!!!!

      Bře 05, 2009
    • Obrázek uživatele Návštěvník
      Návštěvník (anonym)

      já nevím, jestli žiješ v jiném světě než my ostatní, ale všude kolem nás jsou lidé, kteří trpí nadváhou tudíž váha 120kg na 160cm není nic neobviklého a je dobře, že slečna chce začít cvičit na míči nezatěžuje tolik klouby. Podle tvé reakce jsi hubená, ale teď je otázka jestli hubená s rosolen na břiše nebo vysportovaná, jestli to první tak raději buď sticha a taky se sebou něco dělej, protože i hubení muhou mít špeky na břiše. Až budeš dokonalá tak někoho suď.

      Čer 23, 2009
    • Obrázek uživatele Návštěvník
      Návštěvník (anonym)

      Ahojky, mohla by si mít míč 65cm a tím, že na obalu je uvedená nosnost, většinou jsem se setkala, že je to do 140kg, takže by si neměla mít žádný problém a s tvou váhou bych doporučila i chodit do bazénu a vyhýbat se jakémo koliv skákání, běhu a jízdě na kole, protože tím hodně zatěžuješ klouby a po čase s nima můžeš mít i problémy. Nejprve léhké cviky a spíše na výdrž než nějaké skákání a přetěžování. Tak hodně zdaru při cvičení je to fakt sranda :D a je to i dobrá židle k PC

      Čer 23, 2009
    • Obrázek uživatele IR
      IR (anonym)

      Ahojky, mohla by si...Nesouhlasím, jízda na pohodlně nastaveném kole je skvělá rehabilitace, pokud člověk nestojí v pedálech a jezdí rozumným terénem, případně do prudkého kopce kolo vede, zatěžuje klouby sedíc v sedle minimálně.

      Říj 05, 2009
    • Obrázek uživatele lenka
      lenka (anonym)

      dostala jsem míč průměr 90cm na mou výšku 170cm. Co s tím? Mám ho někomu darovat a koupit si menší? Nebo to není při cvičení až tak velký problém?

      Feb 26, 2011

    Přidat komentář

    Reklama

    Reklama