Pycnogenol místo dopingu

Doping zničil jist pověst několika sportů a mnoha sportovců. Příroda však poskytuje bezpečné řešení ke zvýšení atletického výkonu.

Exsituje dost přírodních bylin, které mohou pomoci zvýšit atletický výkon i imunitu.
Mnoho z nich bylo testováno u atletických týmů s velkým úspěchem.

Pycnogenol je patentovaný  extrakt z kůry francouzké borovice French Maritime Pine (Pinus pinaster). Pycnogenol nyní nově vstupuje do světa atletického výkonu. Většina výzkumu dosud zaměřeného na Pycnogenol se soustředila na řadu zdravotních onemocnění. Nyní se zjistilo, že jeho pozitivní účinky na zdraví mohou být také použity ke zvýšení atletického výkonu.

Výzkumníci z italské univerzity v Chieti-Pescara provedli studii pomocí dvou typů atletických disciplnín, při  kterých zkoumaly účinky pycnogenolu na atletický výkon.

První část studie využila protokol nazvaný Test armádní tělesné zdatnosti. Tento test pro způsobilost je používán americkou armádou i dalšími armádami na světě. Primární cvičení v testu zahrnují kliky, sklapovačky a dvě míle běhu. Fitness test sestává z toho, že během dvou minut provedete co nejvíce sklapovaček a následně během dalších dvou minut co nejvíce kliků.

Vědci rozdělili 147 mužů a žen do dvou skupin - 74 a 73. Obě skupiny obdržely stejný všeobecný fitness tréning po dobu osmi týdnů. Jedna skupina však dostávala navíc 100 miligramů Pycnogenolu denně.

Ti, kteří užívali přípravek Pycnogenol, se zlepšili ve dvou mílích běhu podstatně více než kontrolní skupina. Skupina užívající Pycnogenol se také výrazně zlepšila v počtu kliků a sklapovaček vzhledem ke kontrolní skupině.

Vědci též testovali hladiny oxidativního stresu sportovců při cvičení a zjistili, že hladiny oxidačního stresu byly ve skupině užívající Pycnogenol významně nižší.

Ve druhé části studie vědci zkoumali 54 mužů - průměrně věk 38 let - kteří během čtyř týdnů trénovali na triatlon. Z nich bylo 32 podáno 150 miligramů Pycnogenolu denně.

Během čtyřtýdenního období obě skupiny zlepšily časy ve všech třech disciplínách triatlonu - plavání, cyklistika a běh. Nicméně skupina Pycnogenol měla významně vyšší zlepšení než kontrolní skupina.

Pro konečný triatlon byl průměrný celkový čas dokončení 89 minut 44 sekund ve skupině užívající Pycnogenol. V kontrolní skupině byl průměrný čas triatlonu 96 minut a 5 sekund.

Kontrolní skupina zlepšila své časy v triatlonu v průměru o 4,6 minut. Skupina Pycnogenol však dosáhla průměrného zlepšení o 10,8 minut. To znamená, že zlepšení času sportovců užívajících Pycnogenol bylo více než dvojnásobné.

Ti sportovci ve skupině Pycnogenol zaznamenali v průběhu a po závodu významně méně křečí a bolesti.

Zároveň mělii významně rychlejší časy obnovy po triatlonových příhodách ve srovnání s kontrolní skupinou. Jejich rychlejší metabolické zotavení bylo spojeno se sníženými hladinami oxidativního stresu.

V závěru výzkumníci potvrdili potenciál aplikace Pycnogenolu mezi běžnými atlety i světovými atlety:

“Tato studie otevírá zajímavou novou aplikaci přírodního doplňování Pycnogenolem, které společně se správnou hydratací, dobrým tréninkem a nutriční pozornosí může zlepšit trénink a výkon jak u normálních lidí, tak i u poloprofesionálních sportovců, kteří dosahují vysoké úrovně při obtížných, vysoce stresujících sportyech jako je triatlon. “

Zdroj: Greenmedinfo.com

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Přidat komentář

Reklama

Reklama