Pozor na bakterie v posilovnách

Kdo rád posiluje, měl by si být vědom rizik, která na každého v posilovně číhají. Přesto, že si díky cvičení vylepšujete kondici a zdraví, můžete v posilovnách často narazit na bakterie, které vám mohou znepříjemnit život. Stačí pár návyků a riziko není tak velké.

Pokud chodíte pravidelně posilovat, je pravděpodobné, že vám jde o zdravý styl života. Pravidelné cvičení přispívá k ochraně před běžnými nemocemi, ale také působí preventivně proti tak nebezpečným stavům jako jsou choroby srdce. Paradoxně vás však návštěvy posiloven vystavují nesčetnému množství bakterií a virů. Bohužel velký počet lidí a teplá vlhká místa, obojí obvykle k nalezení v posilovnách a sportovních centrech, způsobují ideální podmínky pro vznik bakterií a plísní.

Nicméně, neděste se, není důvod spěchat odtud pryč a investovat do domácí tělocvičny. Budete-li dodržovat několik pravidel, můžete se před škodlivými bakteriemi účinně chránit.

  • Před tím než začnete posilovat, důkladně otřete nářadí a posilovací stroje. Nevěřte tomu, že je ten před vámi po použití utřel. Bohužel je mnoho návštěvníků posilovny, kteří nedodržují toto důležité hygienické pravidlo. Vaše posilovna by měla pro tyto účely mít k dispozici čistící prostředky ve formě rozprašovačů a papírových utěrek. Nejenom že se zbavíte škodlivých bakterií, ale také určitě nechcete přijít do styku s lepkavým a zapáchajícím potem toho, kdo cvičil před vámi.
  • Samozřejmě buďte i vy tak ohleduplní, že důkladně očistíte každý stroj, který jste použili než se přesunete na další. Zaměřte se hlavně na ta místa, která při běžném používání stroje přicházejí do přímého styku s pokožkou.
  • Pokud zjistíte, že v posilovně došly čistící prostředky nebo papírové utěrky, uvědomte o tom ihned zaměstnance posilovny. Ačkoli není v žádné posilovně omluvitelné, pokud nemají na skladě dostatek zásob, určitě není od věci mít pro jistotu vlastní hygienické ubrousky.
  • Nebojte se upozornit na ty cvičící, kteří se neřídí hygienickými pravidly.
  • Před posilováním si pořádně umyjte ruce a stejně tak před tím, než se vydáte domů. Tak nejen že si nepřinesete domů žádné nepříjemné bakterie, ale také zabráníte tomu, aby jste vystavovali ostatní cvičící vašim vlastním bakteriím a virům.
  • Průzkumy prokázaly, že použité láhve na vodu mohou být ložiskem nebezpečných bakterií. Pokud si do posilovny nosíte svou vlastní láhev, po každém použití ji pořádně umyjte horkou vodou a přípravkem na nádobí, stejně jako si doma užíváte každé jiné nádobí. Než láhev zašroubujete, ujistěte se, že už úplně vyschla.
  • Pokud můžete vyhýbejte se horkým lázním, bazénům a sprchovým koutům, kde vždy naleznete škodlivé bakterie a plísně, protože je tam vlhko a teplo. Pokud se v posilovně musíte sprchovat, vždy noste nějaké nazouváky. Ve sprchových koutech i na podlaze v šatnách můžete získat nepříjemná plísňová onemocnění, která se projevují zažloutnutím a lámáním nehtů na rukách nebo nohách. Navíc i taková podlaha v šatně, která vypadá sebečistěji, může být domovem viru, který způsobuje bradavice na chodidlech. Pokud si pořádně umyjete a osušíte nohy a přezujete si cvičební boty i ponožky hned po cvičení, můžete tak plísňovým infekcím předejít.
  • Pokud používáte rotoped, nejdříve na sedátko umístěte svůj čistý ručník. Totéž udělejte i v případě, kdy si na nářadí sedáte nebo pokud usedáte na lavičky v šatnách.
  • Konečně, pokud se cítíte nemocní, zůstaňte doma a do posilovny nechoďte. Pokud jste cvičením posedlí nebo si hlídáte váhu, může to pro vás být náročné vynechat svou denní cestu do posilovny. Jenže i kdyby se vaše symptomy moc neprojevovaly, riskujete, že své onemocnění přenesete na ostatní. Pokud máte pocit, že nejste zas tak nemocní a cvičení zvládnete, buďte ohleduplní a zacvičte si doma nebo jděte na vycházku.
  • Přestože si uvědomujete rizika, která přinášejí bakterie, které se v posilovnách a sportovních centrech vyskytují, rozhodně nevyužívejte tento fakt jako omluvu pro to, aby jste zůstali sedět doma na gauči. Když už víte o místech a situacích, kde se s bakteriemi i plísněmi obvykle setkáte, můžete přijmout taková opatření, aby jste se jim zbytečně nevystavovali.
    Zdroj: Plus
  • Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
    Diskuze ke článku
    Přidat komentář

    Komentáře (6)

    • Obrázek uživatele Ola
      Ola (anonym)

      Mam suchou kuzi na dlanich a casto me praska. Byla jsem i u doktora a masticka me nezabrala. Cvicim skoro kazdy den jogu a pouzivam stejnou zinenku. Po precteni tohoto clanku me napadlo, zda zinenka, kterou pouzivam skoro 10 let nezpusobuje muj ekzem a neni cas ji vymenit. Mate nekdo podobne zkusenosti?

      Srp 06, 2007
    • Obrázek uživatele Návštěvník
      Návštěvník (anonym)

      JJ, urcite vymenit...

      Srp 06, 2007
    • Obrázek uživatele eva
      eva (anonym)

      v kazdem pripade vymnenit a samomozrejmne davat vzdy na zem stejnou stranou.obcas umyt desinfekcnim pripravkkem.ruce koupat v odvaru hermanku,pomaha obrovsky.hodne uspechu.

      Srp 08, 2007
    • Obrázek uživatele Cyb
      Cyb (anonym)

      Zkus pouzivat pri cviceni rukavice, mohlo by to pomoci.

      Srp 09, 2007
    • Obrázek uživatele Návštěvník
      Návštěvník (anonym)

      Já myslím, že heřmánek ještě víc vysušuje.Zkus si na noc namazat ruce tlustě modrou indulonou a vezmi si hadrové rukavice.Uvidíš ten zázrak, budeš mít ruce jemné, jak mimino.

      Lis 19, 2008

    Přidat komentář

    Reklama

    Reklama