Pozitivní zdravotní účinky svíčky

Svíčka je tělesný cvik, který si jistě všichni pamatujeme ze školních let. Navíc patří mezi významné jógové ásany. I když nejste vyznavači jógy, mohli byste z pravidelného cvičení svíčky vyzískat mnoho pro vaše celkové zdraví.

1. Pomáhá odpočinout nohám

3. Působí proti tvorbě křečových žil a hemoroidů

5. Je vhodná pro zahřátí studených nohou a rukou

4. Normalizuje funkci štítné žlázy a všech souvisejících funkcí a orgánů, což má pozitivní vliv na tělesnou hmotnost a na psychiku

5. Zvýšené prokrvení hlavy působí proti vráskám, zlepšuje růst vlasů, působí blahodárně na oči, bolesti hlavy a funkce mozku

7. Zvyšuje odolnost proti angínám a chorobám z nachlazení

8. Působí proti poklesu břišních orgánů. Díky tomu, že přitlačuje ledvinu k nadledvině zlepšuje regeneraci organismu. Toto je důležité zejména při výrazném zhubnutí, kdy poklesnou ledviny, což se může projevit psychickou nepohodou

9. Posilnění břišního svalstva

10. Celkově zpomaluje proces stárnutí

Pokud však máte nějaké závažné zdravotní potíže, měli byste se před cvičením svíčky poradit se svým lékařem. Cvičení by se měli vyhýbat lidé s akutní infekcí v oblasti krku a hlavy (angína, zánět dutin, zánět středního ucha, zubní záněty?), sklerózou mozkových cév a výrazných poruchách funkce štítné žlázy.
Autor: mk

Komentáře (4)

  • Obrázek uživatele Iveta
    Iveta (anonym)

    Tak to se mi vůbec nelíbí, nejsem sice odborník, ale tento článek je vytržen z kontextu cvičení jógy. Bylo napsáno A, ale už ne B. Svíčka podle mne není moc vhodná pro začátečníky a ani pro děti do 14 let. Měli by ji cvičit lidé, kteří nemají problémy se štítnou žlázou a s krční páteří a ani jiné závažné zdravotní potíže. Doba setrvání v pozici by se měla řídit pocitem příjemnosti - ze začátku tak 1 min a co je neméně důležité: po rozpuštění pozice a krátkého uvolnění provést cvik rybu (protipozice, která uvolní svíčkou stlačenou štítnou žlázu a protáhne krční páteř a svaly na druhou stranu). Provádí se z lehu na zádech nadzvednutím hrudníku a zakloněním hlavy vzad při současném vzpěru na loktech - doba výdrže je 2x taková jako výdrž u svíčky.

    Dub 22, 2002
  • Obrázek uživatele helanova
    helanova (anonym)

    Mám stejný dotaz jako predchozi ctenar: Kolikrát a jak dlouho by se měla svíčka cvicit?

    Feb 22, 2002
  • Obrázek uživatele Joe
    Joe (anonym)

    Měl bych dotaz, jak dlouho by se měla svíčka denně provádět, aby měla nějaký pozitivní účinek. Joe

    Feb 19, 2002
  • Obrázek uživatele pavel
    pavel (anonym)

    Svicku, ostatne jako ostatni jogove polohy, je mozno provadet dle van Lysebetha tak dlouho jak je to prijemne, popr. dle indickych joginu tak dlouho jak jen vydrzite. Kladne ucinky se projevi pri kazdodennim cviceni po dobu cca 3-5 minut (setrvani ve staticke fazi).

    Feb 26, 2002

Přidat komentář

Reklama

Reklama