Pátý Tibeťan - hora

Hora, pátý Tibeťan, náležitě uzavírá řadu cviků, protože aktivuje krevní oběh. Zvedání a klesání vlastně působí jako mocná ener­getická pumpa, uvádějící do pohybu všechny tělesné funkce.

 

Položte se na břicho. Chodidla jsou od sebe vzdálená trochu víc než je šířka pánve, dlaně leží na zemi vedle ramen, prsty smě­řují dopředu, paže jsou pokrčené. Postavte se na prsty u nohou a zvedněte tělo vzhůru. Opatrně předklánějte trup i hlavu, ústa jsou lehce pootevřená, nohy napjaté, paty směřují vzhůru. Stejně jako při půlměsíci napneme co nejvíc hýžďové svaly, abychom si vytvořili solidní základnu pro zaklánění páteře. Tato pozice se také nazývá kobra. Dávejte pozor, abyste pevně stáli a měli na­prosto neklouzavé podrážky.

 

Z této pozice postavíte horu. Plynule zvedejte zadek, až vaše tělo dospěje do tvaru obráceného V, zároveň sklánějte bradu na hruď. Pak se vracejte zpět, spouštějte zadek dolů, nahněte trup dozadu a otevřete ústa. Nepokládejte se na zem a držte se na rukou a špičkách nohou v poloze kobry. Pak opakujte cvik zase od začátku.

Při zaklánění těla vydechnete a začnete se nadechovat, jakmile se tělo zvedá nahoru. Jakmile dosáhnete vrcholu hory a přitáhnete bradu k hrudi, začnete s výdechem a vracíte se do výchozí polohy.

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama