Jak využívat fitness technologie v každodenním životě?

Technologie přináší celou řadu výhod, a to i co se fitness týká. Dostaňte se do formy díky vychytávkám, které dnes běžně seženete v obchodech se sportovním vybavením, elektronikou nebo na internetu. Pomůžou vám nejen na cestě za zdravým tělem, ale také za lepšími sportovními výkony.

Veškerá technologická zařízení jsou pro lidstvo darem, ale zároveň hrozbou. Na jedné straně nám usnadňují život a umožňují nám zůstat ve spojení s celým světem, na druhé straně nám nedávají důvod zvednout se z pohovky. Sedavý styl života způsobuje nejen přibírání na váze, může přispět také ke zhoršené pohyblivosti kloubů a častějším pocitům únavy. Pokud máte rádi technologie, ale chcete se vyhnout jejich negativním vlivům, skvělým řešením může být fitness náramek, který splní potěšení z technologické hračky a zároveň vám pomůže poznat vlastní tělo a cítit se fit.

Pokud patříte mezi milovníky technologických vychytávek, aktuálními možnostmi budete nadšeni
– vybírat můžete z chytrých hodinek, fitness náramků a nejrůznějších aplikací. Máte strach z jejich vzhledu? Není třeba, seženete je v mnoha velikostech, stylech a barvách, na své si přijde i největší módní guru. Jestliže nejste zvyklí na nošení náramků nebo hodinek, bude pro vás ideální volbou právě některá z fitness aplikací.

„Jako trenérka jsem zjistila, že tyto jednoduché fitness vychytávky mohou lidem skutečně pomoci být aktivnější. Díky tomu, že během dne monitorují dobu, kdy jsme aktivní a kdy odpočíváme, nám mohou usnadnit cestu ke splnění našich cílů nebo dokonce zlepšit kvalitu spánku. Aktivita a odpočinek jsou dva důležité faktory, kterým je třeba porozumět, zejména pokud se snažíte zhubnout nebo zlepšit svůj sportovní výkon,“ vysvětluje Samantha Clayton, fitness expertka společnosti Herbalife.

Na trhu je k dostání mnoho sofistikovaných a drahých pomůcek pro profesionální sportovce, ale pro začátečníka jsou naprosto dostačující základní, dostupné modely. Než se rozhodnete si svého fitness pomocníka pořídit, zamyslete se, jaké funkce jsou pro vás důležité.

 

Začínáme se sportovními technologiemi

Skvělým začátkem ke zlepšení fyzické kondice je samotná chůze. Pomocí jednoduchého krokoměru snadno zjistíte množství vaší denní aktivity. Cílem zdravého jedince by mělo být dosažení 10 000 kroků za den. „Pokud se cvičením začínáte nebo jste méně technologicky zdatní, doporučuji sáhnout po základním krokoměru. Nejenže je jeho použití velmi snadné, ale není ani finančně náročný,“ dodává Clayton.

Dopřejte si pravidelnou odměnu

Zařízení, která vás po splnění stanoveného cíle odmění, mohou být neuvěřitelně efektivní. Některá začnou blikat nebo vibrovat, jiná vám na displeji zobrazí povzbuzující zprávu s heslem „dobrá práce“. Může se to zdát jako hloupost, ale celá řada lidí, která začne s používáním hodinek nebo aplikací, se cítí provinile, pokud každý den nedosáhne svého vytyčeného cíle. Samantha Clayton přidává svůj postřeh z běžného života: „Někteří kolegové v mé kanceláři se přiznávají, že po večeři, než ulehnou do postele, chodí na procházku právě proto, aby splnili svůj denní cíl.“

Nebojte se výzev

Mnoho aplikací vám dává možnost vyzvat členy rodiny nebo další uživatele k překonávání se navzájem. Díky tomu je snazší a zábavnější dosáhnout optimálního množství aktivity. Ostatní vás mohou sledovat a upozornit, že je na čase zvednout se z gauče.

Zaměřte se na výživu

Pokud jste se vydali na cestu zdravého životního stylu, je důležité kromě aktivity sledovat také stravu. Čím aktivnější budete, tím větší pozornost byste měli věnovat vyváženému jídelníčku. Existuje několik skvělých aplikací, které si můžete zdarma stáhnout do svého telefonu a s jejich pomocí sledovat denní příjem kalorií a živin.

Zlepšete svou výkonnost

Kromě monitorování vaší každodenní aktivity můžete technologické fitness pomůcky využít také ke zlepšení efektivity tréninku a dosažení lepších výsledků. Investice do monitoru srdeční frekvence může být v tomto případě správnou volbou.

Mít přehled o tom, jak aktivní jste během dne může být důležitější, než si myslíte. Moderní životní styl je plný rušivých elementů, a není tak neobvyklé vynechat naplánovaný trénink nebo sáhnout po nezdravém jídle, aniž byste si to uvědomili. Pokud se z takového nevědomého chování stane pravidlo, výsledkem může být negativní dopad nejen na číslo na váze nebo obvodu pasu, ale také na celkové zdraví.

Takže žádné výmluvy! Pokud jste přesvědčeni, že technologické fitness vychytávky nejsou nic pro vás, ale i přesto chcete zlepšit své každodenní návyky, sáhněte po tužce a papíru. Je jen na vás, kterou cestu zvolíte, ale měli byste mít na paměti, že pozorování vašeho těla vám může pomoci zůstat na správné cestě a dosáhnout těch nejlepších výsledků.

MK

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama