Sport zlepšuje fyzickou kondici, posiluje svalstvo, působí proti stresu... Bývá však spojen i s rizikem zranění, přetížení organismu a s jednosměrným zatěžováním. Sporty, při kterých je časté ohnuté držení těla, prohnutý kříž nebo náhlá otáčení, působí škodlivě na páteř a mohou vést po čase k bolestem zad a páteřním potížím. Lidé s již exsitujícími problémy by měli pečlivě vybírat, jakému druhu sportu se chtějí věnovat.
Po svém úspěšném pokusu o přeběh České republiky trekkingovým způsobem z Hodonína do Aše, kdy jsem tuto vzdálenost celkem 500 km uběhl za 76 a půl hodiny, jsem začal uvažovat co dál. Nakonec jsem se dohodl s pořadateli akce "Pelhřimov město rekordů" agenturou Dobrý den, že bych se v rámci této akce pokusil zlepšit svůj stávající český rekord na 100 km na veslařském trenažéru typ Concept 2, tedy stejném typu na němž v únoru získala Pavlína Krtěnová zlatou a Václav Chalupa stříbrnou medaili na mistrovství světa v americkém Bostonu.
Tchai-t'i (nebo celým názvem tchai-t'i-čch (an)) se skládá ze sestavy na sebe vázaných pohybů nebo figur, které podle zvolené sekvence trvají deset až dvacet minut. Obvykle se provádějí velmi zvolna, vypadají téměř jako zpomalený tanec a jedna osoba při nich nepotřebuje prostor větší než jeden metr čtvereční. Přihlížející jsou obvykle uchváceni uklidňující a hypnotizující podívanou, ale nevědí, k čemu by to mohlo být dobré. Je tchai-t'i cvičení, tanec, zpomalené bojové umění? Nebo je člověk, který tchai-t'i provozuje, prostě jen někdo, kdo přišel o rozum?
Svíčka je tělesný cvik, který si jistě všichni pamatujeme ze školních let. Navíc patří mezi významné jógové ásany. I když nejste vyznavači jógy, mohli byste z pravidelného cvičení svíčky vyzískat mnoho pro vaše celkové zdraví.
Setkali jste se již s názvem Tchaj Ťi? Možná, že ano. Vždyť poslední dobou se to doslova hemží různými články informujícími o starém čínském cvičení, které je od pradávna opředeno tajemstvím legend a jako vzácný poklad bylo předáváno pouze vyvoleným z generace na generaci.
Při kulatých zádech a odstávajících lopatkách je nutno posílit ochablé svalstvo šíjové, ochablé svalstvo zad (vzpřimovače trupu a svalstvo mezilopatkové), protáhnout zkrácené svaly prsní a posílit povolené svalstvo břicha. Následující článek přináší základní přehled doporučených cvičení a cviků zcela nevhodných.
Místo a čas: 28.9 - 30.9.2001 - Žďárské vrchy. Je čtvrtek 27. září roku 2001 a na osadu Jitřenka, blízko přehrady Vír, se začínají sjíždět dobrodruzi se svými nic netušícími čtyřnohými společníky. Všichni, ať lidé či psi, jsou plni očekávání, co je v následujících třech dnech potká. Všichni bez rozdílu se sem sjeli, aby se stali účastníky prvního dog trekkingu na území České republiky.
Aerobní sportovní, cvičební i pracovní fyzické aktivity mají velice významné účinky na spalování kalorií a tonizování různých svalových skupin.
Častokrát se zamýšlím nad tím, proč si lidé vzájemně ztěžují život, který už beztak má každý dost těžký. Přemýšlím, co by se dalo dělat pro to, aby k sobě byli lidé tolerantnější a snažili se jeden druhému pomáhat, protože vzájemného házení klacků pod nohy vidím každý den dost a dost.

Stránky