Je třeba se soustředěně starat o správné držení těla. Stále zřetelněji se totiž ukazuje, že ovlivňuje i náš zdravotní stav. Kineziologové dokonce tvrdí, že pro pohybové funkce je rozhodující kvalitní fungování posturálního systému udržujícího jednotlivé části těla ve správném postavení. Proto bychom pro mládež i dospělé doporučovali, aby sledovali stav svého podpůrně pohybového aparátu.
Strečink je nepostradatelná součást každého dobrého cvičebního programu, ale je zvlášť důležitá u pacientů postižených osteoartritidou. Když provádíte strečink správně, může vám velmi prospět. Nesprávně prováděný strečink naopak způsobí mnoho škod. Při strečinku buďte vždy opatrní a dodržujte tato pravidla:
Otázka beta-endorfinů byla podrobena studiu teprve nedávno. Tento pojem vám možná není znám, ale jestliže hodně cvičíte nebo jste slyšeli nějakého sportovce hovořit o
"Trénink prováděný mimo přírodní podmínky může vést ke vzniku nudy," říká doktor Burke. "Buď si musíte ke svému tréninku naplánovat ještě další činnost, například sledování televize nebo poslech hudby, nebo musíte cvičení na rotopedu využívat pouze jako doplněk jiné sportovní nebo cvičební fyzické aktivity.
Na takto položenou otázku byste měla každopádně odpovědět kladně. Tanec, který je založen na pohybu, energii, rytmu a stylu má kořeny hluboko v dávné historii jakožto forma oslavy, zábavy a společenské dvornosti. Ačkoliv může být právě tanec velice náročnou fyzickou aktivitou, je jako takový pro své kladné účinky na tělesnou kondici uznáván teprve velmi krátkou dobu.
Kung-fu, střed orientálních umění sebeobrany, je filozofickým uměním, které slouží k podpoře zdraví, k zušlechťování mysli a poskytuje velmi účinný prostředek sebeobrany. Jeho filozofie je založena na nedílných součástech taoismu a čchanu (zen)
Kdo by si nevzpomínal na zdánlivě nekonečné jízdy autem na prázdniny, bez zastávek a bez pohybu na čerstvém vzduchu. Také ve všední den trávĺ mnozí z nás většinu času sezením v kanceláři a doma u tele vize. Za takových okolností zachvátĺ ochromující únava nejen hlavu a končetiny, nýbrž přechází i na břicho. Cviky zaměřené na posílení střevního svalstva a tím i na upravení pohybů střev pomáhají a únava rychle zmizí.
Šance vyhnout se kardiovaskulárním potížím násobí každý, kdo se věnuje běžné fyzické aktivitě. Ale líp jsou před nemocemi srdce chráněni ti, kdo si dopřejí zátěž v podobě velmi rychlé chůze nebo běhu a ještě si k tomu občas zacvičí s činkami. Vyplývá to ze studie Harvardovy univerzity, na níž spolupracovalo 40.000 mužů.

Stránky