2 jednoduché cviky proti bolesti ramen

„Pokud vás bolí ramena, na vině může být velký stres, přetěžování, nebo je naopak nepoužíváte. To znamená, že neprovádíte velké pohyby v ramenou, kdy se zapojí celá paže, ale vše ve svém dosahu si přitahujete jen pohybem z loktů. Nepoužívaná ramena tuhnou a bolí,“ říká Hana Toufarová, lektorka nové cvičební metody Fit Pain Free, která přináší dva jednoduché cviky, jimiž krásně protáhnete svaly kolem ramen, prsní svaly a zároveň posílíte svaly mezilopatkové.

„Vše začíná i končí špatnými návyky a mnohé zdravotní potíže mohou pramenit z nesprávného držení těla. Bolest je jen volání těla, že něco děláme špatně. A dlouhodobé přehlížení této bolesti vede ke zdravotním problémům,“ říká Hana Toufarová, zkušená cvičitelka, která k nám z Ameriky přivezla unikátní metodu cvičení nazvanou Fit Pain Free.

Cílem tohoto jednoduché izolované cvičení je, aby v našem těle pracoval každičký sval správně. A zde jsou dva vyzkoušené cviky, které vám pomůžou zbavit se bolesti ramen:

1. Sitting Overhead Extension Up and Down

Toto cvičení posiluje extenzory páteře a triceps, protahuje prsní svaly a mobilizuje ramenní klouby.

Základní pozice:

- Sedněte si na židli, tak, abyste měli v kolenou 90° a chodidly pohodlně dosáhli na zem.

- Kyčle, kolena a chodidla v jedné linii, špičky prstů u nohou směřují dopředu. V bedrech je přirozené prohnutí.

- Spojte ruce dole před tělem, dlaně obraťte směrem dolů. Stáhněte ramena dolů. Hlava je v prodloužení páteře, dívejte se před sebe do výše svých očí.

Provedení cviku:

- Překlopte pánev mírně vpřed.

- Tlačte ramena dolů a vzpažte. Snažte se dát paže co nejvíce vzad za osu páteře. Lokty musí zůstat dopnuté. Pokud cvik nejde zpočátku v plném rozsahu, nevadí. Je lepší mít paže níž, např. jen před obličejem, ale lokty dopnuté.

- Vraťte paže dolů. Opakujte 10x, po 2 sériích.

2. Hooklying Arm Glides Hold

Toto cvičení podporuje mobilizaci ramen, protahuje prsní svaly, posiluje mezilopatkové svaly a rotátory ramenního kloubu.

Základní pozice:

- Lehněte si na záda, pokrčené nohy na šířku pánve, v kolenou 900, chodidla na zemi.

- Kyčle, kolena a kotníky v jedné linii.

- Upažte, pokrčte mírně paže, dlaně vzhůru.

- Pánev je v přirozené poloze, tj. máte v bedrech mírné prohnutí.

- Hlava je v prodloužení páteře.

Provedení cviku:

- Zatlačte celé paže – lokty, zápěstí i hřbety rukou – do země na 5 sekund.

- Pak posuňte paže po zemi asi o 10 cm do vzpažení, tj. směrem k sobě, a opět zatlačte celé paže i hřbety rukou na 5 sekund do země. Opakujte až do vzpažení, tj. až jsou ruce za hlavou.

- Po celou dobu tlačte ramena a lopatky směrem od uší dolů k pasu.

- Pánev je v jedné rovině, nehýbe se. Opakujte 3x.

 

Aby bylo tělo zdravé, musí správně fungovat každý sval

Fit Pain Free je nová metoda cvičení, jejíž základy k nám přišly z Ameriky. Na jejím vývoji se podílí i Češka žijící v USA Líba Plačková. U nás ji propaguje zkušená lektorka a trenérka Hana Toufarová. Metoda Fit Pain Free neřeší jen bolest samotnou, ale hlavně – hledá její příčiny a ty se snaží odstranit. Je to metoda izolovaného cvičení, která se zaměřuje na jednotlivé svaly tak, aby každý z nich pracoval správně. U většiny cviků pracuje jen jeden sval – tj. pracuje izolovaně, ostatní mu nepomáhají. Metodu Fit Pain Free mohou cvičit děti, dospělí i senioři, začátečníci i vrcholoví sportovci. K dispozici jim je dnes přes 400 cviků a přibývají další. Vydat se můžete na skupinové lekce, které se konají po celé České republice, anebo můžete zvolit individuální konzultaci. V rámci ní lektorka provede vstupní diagnózu, vybere a především vás naučí potřebné cviky, a na míru vám vytvoří tréninkový plán. To znamená, že domů si odnášíte soubor cviků, s přesným popisem a fotkami, víte pořadí cviků i počet opakování. Můžete tak cvičit doma nebo v podstatě kdekoliv budete chtít. Pokud vás naopak láká instruktorská kariéra, můžete se zúčastnit workshopů nebo školení a stát se lektorem Fit Pain Free. Více informací najdete na www.fitpainfree.com

 

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (6)

  • Obrázek uživatele Radka Potměšilová
    Radka Potměšilová (anonym)

    Ta paní na fotkách vypadá jako moje učitelka :-) Nějaké takové cviky hledám! V pondělí jsem si koupila novou zdravotní židli Adaptic, zatím se na ní učím sedět, ale mám z ní radost. Už jsem ji potřebovala, v podstatě od návratu po mateřské mám sedavé zaměstnání a začínám cítit bolesti zad. Proto ta židle, fyzioterapeutka mi vysvětlila, že nesprávným sezením na nevhodné židli si dost huntujeme zdraví. Taky mi řekla, že bych měla aspoň trochu cvičit, přiznám, že jsem nad tím v minulosti taky myslela, ale prostě "nebyl čas". Až když se objeví bolesti, člověk nad sebou začne víc přemýšlet. A tyhle cviky mi přijdou fajn, začnu s nima ještě dneska! Díky za rady.

    Črv 21, 2019
  • Obrázek uživatele M.
    M. (anonym)

    Též mám zdravotní židli - Spinalis. Sedí se mi na ní dobře, záda mne nebolí, ale bolí mne krční páteř. Nikde jinde problémy nemám, jen vždy po sezení u počítače na této židli. Nevím, kde je problém - nastavuji různě výšku židle i monitoru a stále to není ono.

    Srp 10, 2019
  • Obrázek uživatele Karla
    Karla (anonym)

    Chodím na cvičení FitPainFree v Praze a přemýšlím i o kurzu na lektora. Nikdy jsem nezažila tak hloubkové vysvětlení prováděných cviků, není to jen opakování po lektorce ale vědomé používání svalů. Jsou opravdu jednoduché a fungují! Stačí začít :)

    Srp 10, 2019
  • Obrázek uživatele FitPainFree
    FitPainFree (anonym)

    Najděte lektora ve svém regionu, zbavte se bolesti na individuální lekci nebo se staňte lektorem a šiřte život bez bolesti dál! Veškeré info na www.fitpainfree.com

    Srp 10, 2019
  • Obrázek uživatele Alena
    Alena (anonym)

    Proč Spinalis? Přemýšleli jsme nad ní, ale nakonec jsme si pořídili Adaptic, o které jsme se v recenzi dočetli, že je v některých ohledech lepší. Navíc mi přijde i hezčí.

    Zář 23, 2019
  • Obrázek uživatele Mirka Čermáková
    Mirka Čermáková (anonym)

    Jenom v některých? Aleno, přečti si recenzi z pražské Fyziokliniky: https://www.fyzioklinika.cz/clanky-o-zdravi/srovnani-zdravotnich-zidli-s-vykyvnym-sedakem-adaptic-a-spinalis. Spinalis má 30 %, Adaptic 80 %. Chybu ale neuděláš v případě žádné z nich, obě jsou dobré, jenom Adaptic je novější, modernější, víc splňuje současné podmínky.

    Říj 29, 2019

Přidat komentář

Reklama

Reklama