10 důvodů, proč vyzkoušet těhotenskou jógu

Gravidjóga neboli těhotenská jóga se i u nás těší čím dál větší oblibě. Prospívá nastávající mamince i miminku a kromě lepší fyzické kondice je před porodem uvede i do potřebné psychické pohody.

V těhotenství dochází k mnoha fyzickým, psychickým a hormonálním změnám. Cvičení těhotenské jógy pomáhá především v tom, že protahuje i posiluje svaly celého těla a hlubokého stabilizačního systému, čímž ho pomáhá připravovat na snadný porod,“ říká Marcela Rešlová, lektorka těhotenské jógy z Monkey´s Gym.
Nastávající maminka se při těhotenské józe naladí na své tělo, uvědomuje si pocity i emoce a nachází vnitřní klid. Nácvik jógového dechu, správné dýchání a meditace přinášejí zklidnění, a proto se mohou hodit při porodu. „Při takovém cvičení se uvolňují hormony štěstí - endorfiny, po kterých cítíme radost a harmonii,“ vysvětluje Marcela Rešlová.
Samotné cvičení je prospěšné v tom, že předchází bolestem zad, snižuje riziko výskytu trombózy, vysokého krevního tlaku, těhotenské cukrovky, uvolní hrudník a zlepší krevní oběh.

Naučíte se pracovat se svým tělem i náladami
Jemné cvičení těhotenské jógy v Monkey´s Gym vychází z klasické hatha jógy. Slouží především ke zklidnění celého těla, emocí a pocitů. Je zaměřeno na dlouhé dýchání, posílení pánevního dna, protahovací cviky určené ke zvýšení pružnosti a otevření kyčlí pro snadný porod.
„Maminka si postupně během cvičení uvědomuje jednotlivé partie svého těla. Důležitá je především práce s pánevním dnem i zjištění, jaké svaly potřebují posílit, a které naopak uvolnit. Intenzita a rychlost dechu velmi ovlivňují naše psychické rozpoložení a myšlenkové pochody. Když vědomě zpomalíme svůj dech, zpomalíme i procesy v těle, a tím změníme i svou náladu. Je to komplexní, psychosomatický princip a pohled na zdraví člověka, v tomto případě maminky i miminka,“ upozorňuje Marcela Rešlová s tím, že cvičení těhotenské jógy se doporučuje až od druhého trimestru, kdy již většinou poleví prvotní nevolnosti a žena se cítí ve fyzické i psychické pohodě.
„Cítí-li se maminky dobře, můžou samozřejmě přijít i v prvním trimestru. Vždy je ovšem dobré naslouchat svému tělu a provádět cviky, ve kterých se cítí komfortně. O případných zdravotních obtížích je nutné vždy informovat lektorku,“ dodává odbornice.

Jak vypadá hodina těhotenské jógy: Cvičení těhotenské jógy se zahajuje krátkou relaxací, dýchacími cviky na uvolnění a zklidnění. Dochází k přenesení pozornosti z vnějšku dovnitř, ke svému tělu a dechu. Poté následují cviky na zahřátí a protažení. Jednotlivé jógové pozice (ásány) jsou přizpůsobeny graviditě, cvičí se vestoje, vsedě a v lehu na boku. „Každý cvik je propojen s dechem a uvědoměním si toho, která část těla zrovna pracuje. Někdy se cvičí modifikovaný pozdrav slunci, jindy používáme jako pomůcky míče. Závěrečná část hodiny je věnována dlouhé relaxaci vleže,“ vysvětluje odbornice z Monkey´s Gym.

Jak to bude na lekci vypadat: V prostředí by měla vládnout příjemná, pohodová atmosféra, kde se budete cítit bezpečně. Například Monkey´s Gym je tělocvična plně vybavena vším, co může lektorka využít. Ta pak připravuje cvičení tak, aby respektovalo všechna pravidla pohybu u těhotných a současně odráželo aktuální stadium těhotenství. Současně jej přizpůsobuje zdravotnímu stavu maminek. A porodem příjemné cvičení rozhodně nemusí skončit. Monkey´s Gym je především tělocvična šitá na míru dětem, a proto tady po porodu může maminka navázat cvičením s miminkem.
 
10 důvodů, proč vyzkoušet těhotenskou jógu
1. Budete v lepší fyzické kondici
2. Dělá dobře miminku
3. Zpevňuje a uvolňuje svaly potřebné k porodu
4. Snižuje stres
5. Dodá vám sílu
6. Zklidní vás a naučí vás lépe vnímat své tělo
7. Dechová cvičení podporují proudění lymfy
8. Podle vědců zlepšuje imunitu
9. Naučíte se pracovat se svými emocemi
10. Objevíte nový svět, který dost možná neopustíte ani po porodu.

Zdroj: www.monkeysgym.cz

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (2)

  • Obrázek uživatele Alena
    Alena (anonym)

    Děkuji za pěkný článek, nejpíš gravid jógu vyzkouším. Jsem teprve na začátku těhotenství (8. týden) ale člověk je stále ve spěchu, práce, domácnost, v brzké době stěhování, tak budu mít aspoň čas, na hodině jógy, na sebe a miminko. Četla jsem taky rozhovor s paní, která kurzy vede - http://blog.mimulo.cz/joga-pro-tehotne/, že některé pojišťovny na to dokonce přispívají, což je super :-)

    Feb 08, 2018
  • Obrázek uživatele Žena 65, 4 děti
    Žena 65, 4 děti (anonym)

    V těhotenství nedělejte žádné velké změny. Buďte dobře naladěná a vůbec se o nic kolem porodu nestarejte.

    Feb 09, 2018

Přidat komentář

Reklama

Reklama