25 způsobů jak formovat postavu

24.9.2001 00:00
Zdravý pohyb

Aerobní sportovní, cvičební i pracovní fyzické aktivity mají velice významné účinky na spalování kalorií a tonizování různých svalových skupin.

Aerobik
Množství spálených kalorií* - 228 za půl hodiny
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace břišního svalstva, svalových skupin boků, stehen a hýždí a v závislosti na typu provozovaného aerobiku i dalších svalových skupin.

Běh na lyžích
Množství spálených kalorií* - 486-1116 za hodinu v závislosti na rychlosti a na terénu, kterým běháte
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace svalstva horních končetin a ramen, svalstva břišního a hýžďového, svalových skupin na bocích, svalů stehen a lýtek, jakož i svalů spodních a horních partií zad.

Trénink na elipsovém trenažéru
Množství spálených kalorií*- 500-600 kalorií za hodinu
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace veškerých svalových skupin od pasu dolů a zároveň spalování tuků.

Chůze
Množství spálených kalorií* - 100 kalorií za půl druhého kilometru
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tato forma pohybu tonizuje svalstvo stehenní a hýžďové svaly, dále pak svalstvo boků a krajiny břišní.

Jízda na kole
Množství spálených kalorií* - 135-345 za půl hodiny jízdy v závislosti na vaší rychlosti a na terénu
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Posilování a tonizace veškerých svalových skupin od pasu dolů včetně svalstva hýžďového, svalů stehen a lýtek.

Jízda na kolečkových bruslích
Množství spálených kalorií* - 340-476 za jednu hodinu v závislosti na tom, s jakou intenzitou na kolečkových bruslích jezdíte
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalové skupiny dolních končetin, především pak svaly lýtek a vnitřní a vnější strany stehen, hýžďové svaly a svalstvo krajiny břišní.

Kondiční běh a běžecký simulátor
Množství spálených kalorií* - 102 kalorie za půl druhého kilometru
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení působí na zpevňování svalových skupin lýtek, svalstva stehen a hýžďových svalů a v poněkud menší míře i svalstva krajiny břišní.

Pěší turistika
Množství spálených kalorií* - 250 kalorií za 30 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalové skupiny dolních končetin a hýžďové svaly, kromě toho má i kladné účinky na zvyšování vaší aerobní kapacity a vytrvalosti. Použijete-li turistické hole, dosáhnete tím i tonizace svalstva horních končetin a zad.

Plavání
Množství spálených kalorií* - 249-351 kalorií za 30 minut v závislosti na plaveckém stylu a rychlosti plavání
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Umožňuje značně intenzivní spalování kalorií a tonizuje svalstvo celého těla, zvláště pak svaly nohou, svalstvo boků, trupu a rukou, svaly prsní a svalstvo zádové.

Práce v domácnosti
Množství spálených kalorií* - 30-50 kalorií za 10 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizuje svalové skupiny horních končetin, pletence ramenního, hrudní svalstvo, svalstvo zad, hýžďové svaly, svalstvo krajiny břišní a svaly dolních končetin.

Práce v okolí domu Množství spálených kalorií* - Sekání:76 kalorií za 10 minut, Hrabání:37 kalorií za 10 minut, Úpravy živých plotů: 52 kalorií za 10 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tato aktivita tonizuje svalstvo paží, pletence ramenního, prsní svaly, svalstvo zad, hýžďové svaly, svaly krajiny břišní a svalstvo dolních končetin.

Rotoped
Množství spálených kalorií* - 130-330 kalorií za 30 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalstvo dolních končetin a hýžďové svaly.

Rychlá chůze
Množství spálených kalorií* - 198-250 kalorií na půl druhého kilometru (15 minut)
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tato forma pohybu tonizuje svalstvo stehenní a hýžďové svaly, dále pak svalstvo boků a krajiny břišní.
Simulátory běhu na lyžích
Množství spálených kalorií* - 254-339 za půl hodiny v závislosti na intenzitě tréninku.
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace svalových skupin na bocích, svalstva hýžďového, svalů stehen, svalstva horních končetin a ramen, ajkož i svalů spodních a horních partií zad.

Skákání přes švihadlo
Množství spálených kalorií*- 110-130 kalorií za 10 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení mimořádně působí na intenzivní spalování kalorií. Zpevňuje svalové skupiny stehen a hýžďové svaly, má i kladní účinky na rozvoj lýtkového svalstva.

Step aerobik
Množství spálených kalorií*- 300 kalorií za 30 minut při použití kroku o délce 15 centimetrů
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení využívá svalstvo celé spodní části těla, zvláště pak svaly stehenní, svalstvo boků a kyčlí a hýžďové svaly.

Steppery a simulátory chůze
Množství spálených kalorií*- 250-350 kalorií za 30 minut Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalstvo stehenní a hýž´dové svaly, dále pak svalstvo boků a lýtek.

Šlapací simulátor (studiová cyklistika)
Množství spálených kalorií*- Přibližně 535 kalorií za 45 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení působí na zeštíhlení svalů stehenních a hýžďových a tonizuje svaly krajiny břišní.

Tanec
Množství spálených kalorií*- Za půl hodiny: klasický tanec105, aerobik 201-276, moderní tance 147, country tance 150
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Tonizace svalových skupin stehen a lýtek, břicha, hýždí, pletence ramenního, horních končetin a horní partie svalstva zádového.

Tenis Množství spálených kalorií*- 475 kalorií za 60 minut v průběhu vysoce náročného zápasu Potenciál aktivity na tvarování postavy -Tento pohyb tonizuje svalstvo stehenní, hýžďové a lýtkové.

Veslování
Množství spálených kalorií*- 240-360 kalorií za 30 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalstvo celého těla, zvláště pak svaly stehenní a hýžďové, dále pak svalstvo horních končetin, svaly krajiny břišní a zádové svalstvo.

Vodní aerobik
Množství spálených kalorií*- 200-250 kalorií za 30 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení tonizuje svalstvo stehenní a hýžďové, dále pak svalstvo boků, svaly krajiny břišní, svalstvo lýtkové, pažní a další svalové skupiny.

Zahradničení
Množství spálených kalorií*- Sázení sazenic:48 kalorií za 10 minut, Pletí: 62 kalorií za 10 minut, Okopávání: 86 kalorií za 10 minut
Potenciál aktivity na tvarování postavy - Toto cvičení aktivuje svalstvo celého těla, tonizuje svalové skupiny horních končetin, pletence ramenního, hrudní svalstvo, svalstvo zad, hýžďové svaly, svalstvo krajiny břišní a svaly dolních končetin.

*Údaje platí pro ženu o hmotnosti 75 kg. Pokud vážíte více, spálíte více kalorií. Pokud vážíte méně, spálíte jich méně.

Zdroj: Zeštíhlete svoje břicho, zadek, stehna na vždy! - nakladatelství Pragma
Knihu můžete zakoupit na www.001shop.cz v kategorii knihy, podkategorii hubnutí

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Cvičení na formulování postavy má kromě samých výhod i jednu jedinou,...
Eduard Nud  |  26.10.2010 18:07

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *