Sto kroků za minutu a budete fit!

22.8.2009 00:00
Zdravý pohyb

Lidé, kteří si jako cvičení pro zdraví zvolili chůzi, by měli zvládnout během minuty 100 kroků. Potom si mohou být jistí, že jejich trénink má skutečný efekt.


Pokud se člověk rozhodne, že si zlepší kondičku chůzí, měl by použít přístroj zvaný pedometr, který měří počet kroků. Nedovede ale určit, jestli je pohyb dostatečně efektivní, to znamená, jestli se činnost srdce zvýšila natolik, že pozitivně ovlivňuje zdravotní stav.


Podle nové studie univerzity v San Diegu se ukazuje, že k tomu, aby měl trénink účinek, je třeba udělat alespoň sto kroků v minutě.


Experti přitom dospělým doporučují alespoň třicet minut takové chůze pětkrát v týdnu. Během dne si tuto půlhodinu mohou rozložit do kratších úseků.


"Protože kladné dopady na zdraví se projevují až po určité době, radíme rozložit si chůzi ze začátku do desetiminutových částí. Je lepší ujít nejprve 1000 kroků za deset minut a postupně tuto dobu prodlužovat," vysvětluje vedoucí studie doktor Simon Marshall ze státní univerzity v San Diegu.


Během výzkumu sledovali vědci 97 dospělých průměrného věku 32 let. Ukázalo se, že k dosažení kladného účinku potřebovali muži 92 až 102 kroků za minutu a ženy 91 až 115 kroků.
Výsledky studie byly publikovány v časopise American Journal of Preventive Medicine.

Zdroj: Plus

Související články

Chůze naboso

15.12.2008 00:00

Chůze je nejúčinnější na vysoký krevní tlak

1.7.2008 00:00

Chůze a zdraví

15.3.2006 00:00

Srdce posílí i rychlá chůze

21.11.2003 00:00

Zásady správné chůze

9.11.2000 00:00

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

V Praze se již několik let pravidelně schází skupina...
Carlos  |  15.7.2010 22:47

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *