Power Jóga

28.6.2012 00:01
Zdravý pohyb

Power joga je v současné době velmi populární a oblíbili si ji lidé po celém světě. Důvodem je skutečnost, že tento druh cvičení je určen opravdu pro každého.

Pro ty, kteří mají některá zdravotní omezení, se pak nabízí celá řada modi­fikací cviků. Power jogu můžeme cvičit proto, abychom zůstali fit a zdraví, nebo abychom se zotavili po nemoci, pro zlepšení a zachování funkčnosti nervového systému, pro zklidnění mysli... Joga nabízí jak fyzické, tak duševní výhody pro organismus. Lidé každého věku mohou při tomto cvičení také rozvíjet rovno­váhu a koordinaci pohybů.

Power joga vychází z Hatha jogy, přebírá z ní většinu pozicí, zahrnuje strečink i posílení svalů. Nezaměřuje se však pouze na hlavní svalové skupiny, ale také na hluboké stabilizační svaly, které pomáhají udržet zdravé klouby a páteř.

Kombinuje se zde cvičení s relaxačními technikami tak, aby se dosáhlo revitali­zace těla a osvobození mysli od napětí, stresu a únavy.

Power joga je skupinové cvičení, běžná lekce trvá asi 60 minut a měla by obsahovat soustředění, uvědo­mění si sama sebe, přípravu mysli. Pozdrav slunci je cvičení, které vede ke zlep­šení krevního oběhu a dýchání, posílení svalů na nohou, rozvoji flexibility pánve a spodní části zad (především beder). Při pravidelném cvičení sílí a zlep­šuje se pohyblivost kotníků, boků, kolen, ramen a krku. Součástí tohoto cvičení je i rovnováha, která pomáhá rozvíjet hlavně lehkost, sílu a pohotovost, ale také kontrolu těla, koordinaci a soustředěnost.

Cvičení jógy bývá doporučováno všem věkovým kategoriím, zvláště vhodné je ale pro osoby starší.

Zdroj: Ludmila Fialová - Jak dosáhnout postavy snů, nakladatelství Grada