Pohyb pomáhá toku žluče

27.1.2012 00:01
Zdravý pohyb

Pravidelný pohyb podporuje prokrvení všech vnitřních orgánů, které se podílejí na trávení. Výzkumy ukázaly, že pohybem lze jedenapůlkrát zvýšit produkci žluče v játrech, což má příznivý vliv na trávení tuků.

Každodenní následující cviky s míčem , ale i jiné pohyby, na kterých se podílejí horní část těla a břicho, podporují tento účinek. Druhý cvik byste měli provádět při dob­rém počasí venku - vhodná je terasa nebo cesta na okraji lesa.

CIT PRO MÍČ

- Pro tento cvik potřebujete malý míč, stoličku a židli s opě­radlem.

Cviky

-  Posaďte se zpříma na stoličku. Zvedněte oběma rukama míč a spirálovitě jím kružte kolem osy svého těla. Začněte krouže­ním doleva, potom změňte směr a kružte doprava. Horní část těla přitom vždy sleduje pohyb.

- Míč držíte oběma rukama nad hlavou. Nyní proveďte úklon trupem doprava a doleva. Nataženýma rukama pohybujte po­malu z jedné strany na druhou. 

- Klekneme si na zem, míč je těsně před břichem, a schoulí­me se jako do klubíčka. Pomalu se opět narovnáme a míč vysu­neme rovně před sebe. Tento cvik provádějte, jen pokud nevy­volává potíže v oblasti žaludku!

- Postavte se k židli a míč od­ložte za židli na zem. Ujistěte se, že je židle stabilní i při zatížení. Opřete se pažemi o opěradlo a oběma nohama svižně přeska­kujte míč.

každý cvik 8krát. 2krát opakovat

každý cvik 10krát. 3krát opakovat

 

UČÍME SE RYTMU S POMOCÍ MÍČE
 

Cvik

- Najděte si na zahradě nějaké rovné místo. Míč si můžete vzít s sebou také na procházku a udělat si na asfaltované polní cestě přestávku s míčem.

- Postavte se rovně, nohy na šířku boků, kolena nejsou pro­pnutá. Driblujte na místě, až získáte správný cit pro vedení míče. Nejdříve driblujte na jed­né straně, potom střídavě vlevo a vpravo.

- Pomalu se procházejte a stále driblujte. Zpočátku jednou ru­kou, dokud se pohyb nestane pravidelným. Pak pokračujte druhou rukou. Nakonec dribluj­te střídavě.
 

Tip

- Také doma, na nepříliš měk­kém koberci, na balkoně nebo na terase, se můžete zdokonalovat ve hře s míčem.

2 min. driblováni vestoje -

3 min. v chůzi. 3krát opakovat

1 min. driblováni vestoje -

4 min. v chůzi. 3krát opakovat
 
Zdroj: Chvilka pro zdraví, nakladatelství  Reader´s Digest Výběr

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Zdravím, tady je také zajímavý odkaz na dovolenou v Jižních Čechách....
lenka  |  27.1.2012 10:22

Zdravím, tady je také zajímavý odkaz na dovolenou v Jižních Čechách....
lenka  |  27.1.2012 10:23

na tok žluče mi stačí televizní noviny
petr  |  28.1.2012 07:29

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *