Masáže Do-ln

11.8.2010 00:00
Zdravý pohyb

Smyslem a posláním cvičení je probudit tělo i ducha, rozproudit tělesnou energii a zlepšit náladu. Tím vším odstraňujeme zároveň únavu. Výchozí pozice je sed na židli nebo klek, kdy sedíme na patách.

1.            Narovnat se, uvolnit ramena, ruce složit na sebe dlaněmi vzhůru, tři minuty zhluboka dýchat.

2.            Třít dlaně o sebe až k pocitu horka.       

3.            Promasírovat si bříška a klouby prstů. Příslušný prst masírujeme palcem a ukazovákem druhé ruky.

4.            Propleťte prsty obou rukou, dlaně ven. Protáhnout paže.

5.            Promasírovat palec (tři prsty druhé ruky, pak vystřídat). Promasírovat též prostor mezi palcem a    ukazovákem. Poté promasírovat dlaň a zápěstí.

6.            Proklepat dlaní druhé ruky paži, vnější i vnitřní stranu. Plácání má být rázné, má štípnout. Pak vystřídáme.

7.            Mírný předklon a vytřepat ruce.

8.            Dlaní proklepat hlavu od čela směrem týlním a naopak.

9.            Promasírovat si spánky.

10.          Zavřít očí a mírně promasírovat oční víčka.

11.          Oční rozcvička. Rukama zakryjeme oči. Poté pohybujeme očima na?horu - dolů, doprava - doleva, do kruhu. Několikrát.

12.          Třeme a masírujeme si nos včetně kořenu nosu.

13.          Tváře třeme dlaněmi, zvnějšku masírujeme i dásně.

14.          Masírujeme si oblast pod bradou směrem k uším.

15.          Nyní se budeme věnovat uším. Vytaháme si je, ne však bolestivě. Poté je masírujeme prsteníkem. Pak položíme dlaň na pravé ucho. Ukazovákem a prsteníkem levé ruky dlaň mírně proklepeme. Poté ruce a uši vystřídáme.

16.          Promasírujeme šíji a mírně proklepeme.

17.          Obdobně promasírujeme krk včetně ?jablka" - to ovšem za předpokla?du, že netrpíme hyperfunkcí štítné žlázy.

18.          Masírujeme si ramena a proklepáme je.

19.          Mírně sevřenými pěstmi proklepáme hrudník, samozřejmě tak, aby?chom si neublížili. Můžeme si přitom zakřičet. Třeba: ÁÁÁ, ÚÚÚ.

20.          Promasírujeme žebra, k tomu hluboký nádech a výdech.

21.          Promasírovat oblast kolem pupku, nahoru a dolů.

22.          Sepnout ruce na zádech a několikrát se ohnout dopředu.

23.          Proklepeme ledviny, záda a páteř tak, jak dosáhneme.

24.          Rázně proklepeme nohy, obdobně jako na začátku ruce. Nahoru, dolů, zvnějšku i zevnitř.

25.          Otáčivě pohybujeme nohama v kotnících.

26.          Promasírujeme Achillovu šlachu.

27.          Masírujeme plosku nohy a pak jednotlivé prsty na nohou.

28.          Lehce protřepat nohy.

29.          Několik poskoků. Nejprve na obou nohách, pak na pravé a posléze na levé.

30.          Posadíme se nebo poklekneme a usedneme na paty. Uvolníme se, chvilku zhluboka dýcháme. Můžeme si v duchu říci: Cítím se dobře, jsem připraven(a) na to, co mi život dnes přinese, zvládnu to, dík za vše; co mě nezabije, to mě posílí - nebo obdobné pozitivně vyznívající formulace.

Podle anatomických a fyziologických znalostí taoistických mnichů jsme výše uvedeným způsobem vyladili k aktivitě všechny důležité orgány našeho těla. Nechme se překvapit. Jisté je, že se po obdobném cvičení člověk cítí povzbuzen a leckdy až překvapivě svěží. Vliv na náladu je bezprostředně kladný.

Zdroj: Jak s dobrou náladou překonat nepříjemné situace, nakladatelství Grada

Přidat komentář

 
* *