Jak rozproudit líná střeva

30.1.2003 00:00
Zdravý pohyb

Kdo by si nevzpomínal na zdánlivě nekonečné jízdy autem na prázdniny, bez zastávek a bez pohybu na čerstvém vzduchu. Také ve všední den trávĺ mnozí z nás většinu času sezením v kanceláři a doma u tele vize. Za takových okolností zachvátĺ ochromující únava nejen hlavu a končetiny, nýbrž přechází i na břicho. Cviky zaměřené na posílení střevního svalstva a tím i na upravení pohybů střev pomáhají a únava rychle zmizí.

Cvik 1: Pokojová trampolína
  • Začněte 3-4 minuty lehkým poskakováním na trampolíně. Nohy jsou vedle sebe, kolena mírně pokrčená, záda rovná, paže mírně ohnuté. Není nutné skákat zvlášť vysoko, stačí, když se "zvednete" o několik centimetrů.
  • Potom 2-3 minuty střídavě skáčeme na pravé a levé noze, současně zvedáme protilehlé paže.
  • Lehký podřep a výskok. Paže a nohy jsou přitom zcela natažené. Opakujeme 4krát.
  • Zakončíme 1-2 minutami mírných poskoků.
    Čas: 10 min. - 3-4 krát týdně

    Cvik 2: Protáhněte si na míči břišní svaly
  • Posaďte se rovně na gymnastický míč. Nohy jsou přitom pokrčené do pravého úhlu s trupem, chodidla na šířku boků.
  • Ruce položíme podél těla na míč a pomalu uděláme několik kroků dopředu, až se celá záda dotýkají míče.
  • Hýždě pomalu spouštíme, záda zcela přiléhají k míči, hýždě visí ve vzduchu.
  • Nyní přesunutím váhy posuneme míč zády zpět, trup přitom mírně zvedneme a bradu tlačíme k hrudi.
  • Pánev opět spustíme, záda protáhneme tím, že se poddáváme tvaru míče.
    4krát pokles - výdrž vždy 10 sek. - přestat a vstát
    5krát pokles- výdrž vždy 10 sek.- zpět nahoru

    Nejen aktivním pohybem lze činnost střev zmobilizovat, ale také pasivně, tlakem zvenku na břišní a střevní stěnu. Objem střeva je stlačen, a střevo je tak povzbuzeno ke své pravidelné činnosti. Rovněž jemná masáž přispívá k tomu, že nejen střeva, ale i vy opět naleznete rovnováhu.

    Cvik 3: Uvolněte se četbou na gymnastickém míči
  • Položte se břichem na gymnastický míč a pohybujte se 5 minut uvolněně sem a tam.
  • Špičky nohou se během celého cviku dotýkají země. Při podpírání a při otáčení listů knihy se ruce lehce dotýkají podlahy.
  • Důležité: necvičíme s plným žaludkem po jídle, jinak by nás žaludek tlačil.
    5min. - 1krát denně

    Zdroj: Chvilka pro zdraví, nakladatelství Reader´s Digest Výběr
  • Přidat komentář

     
    * *