Fitness trendy roku 2017: HIIT, crossfit, EMS i body&mind

15.12.2016 00:01
Zdravý pohyb

Češi stále preferují skupinové lekce, ale těm tanečním, jak se zdá, odzvonilo. Naopak pořád jsou na vzestupu poklidné lekce stylu body&mind přiklánějící se k meditaci. Jejich protipólem jsou ovšem trendy cvičení pracující s vlastní vahou těla HIIT a crossfit. Za revoluční odborníci považují metodu EMS, kdy svaly pracují díky elektrostimulaci.

1. Skupinové cvičení jako společenská událost
„Plno lidí nemá zkušenosti se zdravým pohybem, neumějí si sami nastavit vlastní pohybový program. Proto jsou stále velmi populární skupinové lekce. Profesionální instruktor či instruktorka lekci velmi pečlivě připravují, perfektně předvedou, jak se má cvičit, opravují, když někdo cvičí špatně. Navíc vyrazit na skupinovou lekci je tak trochu společenská událost, často chodíme s kamarádkou, motivujeme se navzájem,“ vyjmenovává základní fitness trendy Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz.

2. V kurzu je pořád body&mind
Velmi oblíbené jsou podle Jany Havrdové zejména lekce body&mind, protože v rozběhaném programu se často potřebujeme zklidnit, soustředit se na sebe. Jejich popularitě nahrává i to, že v poslední době se nejen u nás, ale i v zahraničí neobjevují žádné výraznější novinky, jako byla například svého času zumba, nebo před ní ještě spinning. Proto se tak trochu vracíme zpět k základům. Svoji nedobytnou pozici si z jedné strany našly lekce body&mind, počínaje jógou a pilates, ale i jejich nesčetné variace.

3. Meditace je in
„Po velkém boomu powerjógy, která józe obecně pomohla vydobýt si na českém trhu mezi širokými masami klientů své jméno, se většina klientů dále orientuje na ty tzv. méně komerční styly. Powerjógu nahrazují lekce, které se čím dál víc odklánějí od pouhého fyziologického účinku cvičení, a přiklánějí se více k meditaci,“ podotýká Karel Jarušek z České komory fitness.

4. Roste obliba crossfit a HIIT
Na vzestupu jsou čím dál častěji také tréninky s vlastním tělem, což potvrzuje nejen obrovský nárůst různých crossfit a atletických gymů v ČR, ale i průzkum The American College of Sports Medicine, který tyto typy cvičení staví na první pozice ve fitness trendech. O první příčky se budou prát HIIT (high-intenstity-interval training) a crossfit.

5. Revoluční EMS
„Samostatnou kapitolou pak je cvičení pomocí metody EMS (Elektro Myo Stimulace svalů), jehož podstatou je, že do svalu je vyslán elektrický impulz, který ho donutí se stáhnout. „Toto cvičení se stále více rozšiřuje a má dvě hlavní skupiny: Trénink bez cvičení, tedy trénink až pro 95 % populace, která by jinak cestu do fitka nenašla, a který pomocí spíše statických pohybů procvičí v průběhu 20 minut celé tělo. Druhá pak stále více zasahuje do ostatních cvičení a nově skrze Xbody nabízí také skupinové cvičení až 6 osob s bezdrátovým připojením a tréninkem o intenzitě, jakou tělo dovolí,“ vysvětluje Karel Jarušek. Za přibližně dva roky fungování EMS u nás najdete přes 50 míst, kde jej můžete provozovat. Odborníci očekávají ještě větší zájem o něj v souvislosti s možností použít jej i pro různé lekce od body&mind až po funkční trénink či cycling. Ostatně právě tam směřuje stále více typů lekcí ve smyslu „rychle a s maximální efektivitou“.

Zdroj: www.fisaf.cz a www.bodyexpress.cz

Související články

CORE training - balanční pomůcky a k čemu nám slouží

3.6.2016 00:01

10 rad, jak vybrat správné fitko

27.5.2016 00:01

Zefektivněte cvičení pomocí intervalového tréninku

12.5.2016 00:01

Nové taneční fitness trendy

2.2.2016 00:01

6 nových trendů v cvičení na rok 2016

28.12.2015 00:01

Cvičení pro každého a každý věk

31.8.2015 00:01

V kondici díky 10 000 kroků

21.8.2015 00:01

Jak zůstat stále ve formě

7.7.2015 00:01

7 důvodů, proč cvičit jógu

16.6.2015 00:01

jak si rychle vyrýsovat tělo stravou a cvičením

21.5.2015 00:01

Severská chůze s holemi prospívá nemocnému srdci

23.12.2014 00:01

6 nejlepších potravin pro rychlé vybudování svalové hmoty

6.10.2014 00:01

Jak a proč posilovat svaly pánevního dna

18.7.2014 00:01

Potravinové doplňky pro sportovce

24.1.2014 00:01

Individuální výběr pohybových aktivit

21.8.2012 00:01

Cvičení doma - jak analyzovat své tělo pro efektivní trénink?

9.8.2012 00:01

Power Jóga

28.6.2012 00:01

Spinning

7.6.2012 00:01

Bikram jóga působí na tělo i psychiku

4.5.2012 00:01

Cvičení v parcích 2011: pro seniory a maminky s dětmi

22.9.2011 00:00

Očista tancem

7.4.2011 00:00

Fyzické aktivity a těhotenství

16.3.2011 00:00

Cvičení tao

17.6.2010 00:00

Bicepsy v posteli?

6.10.2009 00:00

Turistika pro zdraví a štíhlou linii

8.7.2009 00:00

Aerobní trénink ve fitness centru

23.4.2009 00:00

Hathajóga - sjednocení ducha, těla i mysli

26.3.2009 00:00

Joga terapie

3.12.2008 00:00

Cvičení na míči

24.10.2008 00:00

Suplementy (potravinové doplňky) při posilování

8.10.2008 00:00

Jak na posilovny?

11.9.2008 00:00

Cvičení tai-či prý zlepšuje imunitu a pomáhá lidem s cukrovkou

18.4.2007 00:00

Správná velikost míče pro cvičení na míči

19.1.2007 00:00

Tajemství budó, tajemství zenu

28.11.2003 00:00

Srdce posílí i rychlá chůze

21.11.2003 00:00

Užitečné aminokyseliny

2.6.2003 00:00

Jak správně cvičit strečink?

30.4.2003 00:00

Rotoped

7.3.2003 00:00

Smím prosit?

18.2.2003 00:00

Jaký sport je vhodný pro vaše záda

21.6.2002 00:00

Tchai-ti jako meditace ztišení

20.5.2002 00:00

Cvičení Tchaj Ťi - meditace v pohybu

5.2.2002 00:00

Rituály Pěti Tibeťanů jsou víc než pouhé cviky

20.3.2001 00:00

Jóga v denním životě

16.10.2000 00:00

Vzhled a fyzické zdraví po šestiměsíčním cvičení Čchi-Kungu

25.9.2000 00:00

Může cvičení Čchi-Kung prodloužit věk ?

11.9.2000 00:00

Jak působí jógové techniky na člověka

19.7.2000 00:00

Zdravotní účinky Čchi-kungu

12.6.2000 00:00

Aerobní cvičení pro zdraví a dobrou náladu

10.5.2000 00:00

Přidat komentář

 
* *