Cviky na bederní páteř

17.10.2008 00:00
Zdravý pohyb

Tři následující cviky na bederní páteř jsou skvělou volbou pro začínající cvičence. Kromě podlahy a polštáře k nim nic jiného nepotřebujete.

Střídavé zvedání nohou a rukou na břiše
1. Lehněte si na břicho, obličej směřuje kzemi, obě paže leží propnuté v protažení těla.
2. Pro větší pohodlí i rozsah pohybu si pod boky dejte polštář.
3. Všechny končetiny držte propnuté a současně zvedejte pravou paži a levou nohu pět až deset centimetrů nad zem.
4. Chvíli v poloze nahoře vydržte. Potom spusťte obě končetiny dolů po b.jjné drázejako při pohybu vzhůru.
5. Po každém opakovánívystřídejte končetiny.

Střídavé zvedání nohou vkleče
1. Proveďte vzpor klečmo (klekněte si, tělo se opírá o obě ruce a kolena).
2. Záda držte rovně, v neutrální pozici.
3. Zvedejte jednu nohu a současně ji propínejte v kyčli a koleni. Nohu zvedněte až do horizontální polohy.
4. Chvíli v této pozici setrvejte a potom teprve spusťte nohu dolů po stejné dráze jako při pohybu vzhůru.
5. Po každém opakovánívystřídejte nohy.

Střídavé zvedání nohou a rukou vkleče
1. Proveďte vzpor klečmo.
2. Záda držte rovně, v neutrální pozici.
3. Zvedejte současně pravou paži a levou nohu, dokud nebudou obě propnuté končetiny v horizontální poloze.
4. Chvíli v poloze nahoře vydržte. Potom spusťte obě končetiny dolů po stejné drázejako při pohybu vzhůru.
5. Po každém opakovánívystřídejte končetiny.

Zdroj: Posilování od A do Z, nakladatelství Cpress

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

dobrý den jsem po dvou operacích bederní páteře v zádech mám šrouby...
GALINA  |  1.2.2010 14:36

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *