Zdravý pohyb výpis článků

Zimní pohybové aktivity pro lidi nad 60 let

Zimní pohybové aktivity pro lidi nad 60 let

12.12.2017 08:01  |  Zdravý pohyb

Primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí MUDr. Michaela Tomanová odpovídá na časté dotazy o vhodných sportech a aktivitě u lidí nad 60.let.... celý článek

Komentářů: 0

Desatero pohybu

Desatero pohybu

24.11.2017 09:01  |  Zdravý pohyb

Pokuste se být maximálně efektivní, využijte každé volné chvíle a nepromarněte možnost udělat něco pro sebe. Vaše tělo bude vděčné, že o něj pečujete, mysl si odpočine od každodenních starostí a povinností a vy načerpáte energii a s chutí se pustíte do zdolání dalších úkolů. Jak na to vám poradí osobní trenérka Monika Brodská.... celý článek

Komentářů: 0

Nechce se vám cvičit? V týmu se to lépe táhne

Nechce se vám cvičit? V týmu se to lépe táhne

17.11.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Přinášíme tip na novou aplikaci Týmuj.cz, která podporuje kolektivní sportovní aktivity, usnadňuje jejich organizaci i pohlídá docházku.... celý článek

Komentářů: 0

Rehabilitace svalů pánevního dna působí proti inkontinenci

Rehabilitace svalů pánevního dna působí proti inkontinenci

14.11.2017 08:01  |  Zdravý pohyb

Inkontinence, neboli samovolný únik moči či stolice, je mylně spojována především se staršími lidmi. Tento zdravotní problém, který je navíc vnímám jako choulostivé téma vyvolávající bezděky pocit studu, postihuje jak ženy, tak muže všech věkových kategorií. Statistiky uvádějí, že inkontinencí, třebaže jen přechodnou, trpí 50 % všech žen, a to i v produktivním věku. Příčiny mohou být různorodé.... celý článek

Komentářů: 1 | Poslední komentář: 14.11.2017 21:24

Jak správně běhat, abyste si při běhu neublížili

Jak správně běhat, abyste si při běhu neublížili

4.9.2017 09:01  |  Zdravý pohyb

Správný styl je základním předpokladem zdravého běhání. Pokud běžec neovládá techniku, je větší pravděpodobnost, že dojde ke zranění. Mezi nejčastější chyby běžců patří špatně umístěné těžiště, předklon, záklon, přední noha příliš vpředu a špatná práce rukou. ... celý článek

Komentářů: 0

Nový trend v USA: Jóga s kozami na zádech

Nový trend v USA: Jóga s kozami na zádech

29.8.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Adonna Ebrahimiová se natáhla na svůj jógový kobereček a snaží se vydržet v pozici kobry. Na zádech jí přitom balancují dvě kozy. Adonna totiž cvičí Goat Yoga, čili kozí jógu, která se ve Spojených státech stala módním trendem. Jógíni všeho věku se jen hrnou do velmi populárních kurzů, kde se necvičí jen pozice s tradiční kamennou tváří, ale také s úsměvem.... celý článek

Komentářů: 0

Vodákům za alkohol na lodi hrozí pokuta až 100 tisíc

Vodákům za alkohol na lodi hrozí pokuta až 100 tisíc

25.7.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Každé léto vyráží na vodu tisíce Čechů a nemálo z nich si pobyt na řece spojuje s alkoholem. Unie výrobců a dovozců lihovin v souvislosti s vodáckou sezónou upozorňuje na společensky nebezpečný trend konzumace alkoholu přímo při řízení plavidla a apeluje na vodáky, aby s pitím alkoholu počkali až do kempu. Následky jízdy na řece pod vlivem alkoholu mohou být vážné a v krajním případě i fatální. Na vodě navíc platí nulová tolerance alkoholu stejně jako na silnici. Opilým vodákům může hrozit i pokuta až do výše sto tisíc korun. ... celý článek

Komentářů: 0

Tchaj-ťi je nejlepším cvičením pro lidi po padesátce

Tchaj-ťi je nejlepším cvičením pro lidi po padesátce

21.7.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Běhání v parku pomáhá ke zlepšení mozkových funkcí. Cvičení se zátěží zase zlepšuje paměť. Ale na prvním místě před všemi podobami cvičení, které dělají dobře mozku osobám po padesátce, stojí tchaj-ťi, píše italský deník La Repubblica.... celý článek

Komentářů: 0

3 osvědčené cviky na zpevnění bříška

3 osvědčené cviky na zpevnění bříška

19.7.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Oblast bříška je jednou z nejproblematičtějších partií těla, která trápí každou ženu. Obzvláště po porodu břišní svaly ještě více povolí a je nejvyšší čas začít se věnovat dodržování zdravého jídelníčku a zejména pravidelnému cvičení. Přinášíme vám tři osvědčení cviky na zpevnění bříška. ... celý článek

Komentářů: 0

Cvičení v představě

Cvičení v představě

13.7.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Je teoreticky dokázáno, že mozek nerozezná skutečnost od představy, a právě proto je přínosem i tzv. cvičení v představě, tedy aktivita, kdy si jednotlivé cviky pouze představujeme. Mozek totiž příslušné svaly i přesto zapojuje, vysílá do nich signály.... celý článek

Komentářů: 3 | Poslední komentář: 21.7.2017 06:20

Box jako cesta osobního rozvoje

Box jako cesta osobního rozvoje

5.7.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Box, řadě lidí se vybaví dva rozmlácení fighteři, kteří do sebe tlučou hlava nehlava. Jde o velmi agresivní cvičení, ve kterém jde o to druhého co nejvíce roztřískat, zranit. To jsou stereotypy - ne vždy to tak ale musí být.    ... celý článek

Komentářů: 3 | Poslední komentář: 25.7.2017 08:33

Cviky na bolavá záda

Cviky na bolavá záda

21.6.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Bolavá záda, aneb věc, co občas trápí každého z nás. Většinou vznikají především z důvodu oslabení pohybové soustavy. A to buďto kostry (skolióza) nebo svalů (horní nebo dolní zkřížený syndrom).... celý článek

Aby bylo běhání zdravé

Aby bylo běhání zdravé

20.6.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Primářka Rehabilitačního ústavu MUDr. Michaela Tomanová odpovídá na čtyři časté dotazy tykající se zdravého běhání: Je běh prospěšný pro naše klouby? Pokud mě po běhání bolí kolena, co dělám špatně? Má běh vliv na osteoporózu? Jak se nejlépe protáhnout či připravit na samotný běh? ... celý článek

Komentářů: 0

Sportovní výživa a suplementy

Sportovní výživa a suplementy

8.6.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Ze všech reklamních nosičů se na nás valí různé druhy proteinů, spalovačů, nakopávačů a všeho možného. My Vám dnes trošku uděláme jasno v tom co je co, a pro koho jsou dané výrobky vhodné. ... celý článek

Komentářů: 1 | Poslední komentář: 29.6.2017 19:11

Jak se připravit na trénink

Jak se připravit na trénink

2.6.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Co dělat před cvičením? Kdy se před tréninkem najíst? Jaké potraviny umocní váš výkon a které vás naopak zpomalí? Jak se správně rozehřát a jak připravit svaly na námahu? Na všechny tyto otázky odpoví výživové specialistky a trenérky 30minutového kruhového tréninku pro ženy - EXPRESKA.... celý článek

Komentářů: 0

Hořčík a cvičení

Hořčík a cvičení

30.5.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Když jsou vaše svaly zapojeny do dynamických stahů a uvolnění při tělesném cvičení a vy máte přemíru vápníku (původce kontrakcí] a příliš málo hořčíku (iniciátor uvolnění], výsledkem mohou být svalové křeče a hromadění kyseliny mléčné. Ačkoli většina sportovců a trenérů o tom stále neví, hořčík se řadí mezi nejdůležitější živiny, jaké mohou sportovci přijímat. ... celý článek

Komentářů: 0

Strečink - protažení před a po cvičení

Strečink - protažení před a po cvičení

25.5.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Dnes si povíme něco o strečinku. Proč? Protože je důležitější, než vypadá. Lidé přijdou do fitka nebo se doma rozhodnou cvičit a prostě začnou. Žádné zahřátí, žádné protažení. A přitom to je jedna z nejdůležitějších věcí, které nám pomáhají udržet pohybový aparát v dobrém stavu. ... celý článek

Komentářů: 0

Jak správně běhat, abyste si nezničili klouby

Jak správně běhat, abyste si nezničili klouby

18.5.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Znovu objeveným sportovním trendem se stal v posledních letech běh. Za jeho pomocí si můžete zlepšit celkovou vytrvalost a zvednout si náladu. Výhodou je, že ho můžeme provozovat prakticky kdekoliv a s minimálními finančními náklady. Navíc běhání prospívá nejen našemu pohybovému aparátu, ale také srdci a cévnímu systému a je přínosné k celkové tělesné kondici a posiluje funkci plic. Pokud ale trpíte bolestmi pohybového aparátu či máte nadváhu, je důležité dodržovat několik pravidel, aby vám běh neuškodil. ... celý článek

Komentářů: 0

Cvičení ve vodě má 4x větší efekt než na suchu!

Cvičení ve vodě má 4x větší efekt než na suchu!

7.2.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Aqua aerobik možná už mnozí z nás vyzkoušeli. Američtí vědci však nyní přicházejí se studií, jejíž výsledky nás do bazénů možná naženou častěji: cvičení ve vodě vede k až čtyřikrát rychlejší redukci váhy než na suchu, nepřetěžují se jím klouby a posiluje se kardiovaskulární systém. Většina dotazovaných ve studii zveřejněné v časopise Journal of Sports Medicine and Physical Fitness uvedla, že na aqua aerobiku oceňovali to, že se při něm nepotí a že velice rychle odbourává stres. ... celý článek

Komentářů: 0

Praktické rady, jak servisovat sjezdovky i běžky

Praktické rady, jak servisovat sjezdovky i běžky

6.2.2017 00:01  |  Zdravý pohyb

Přinášíme malý přehled servisních úkonů, které byste měli udělat, chcete-li být na sezonu připraveni. Zkusíme vám také poradit, co můžete udělat sami, a co raději svěřit odbornému servisu. ... celý článek

Komentářů: 0